Elutazik? Ismerje meg, hogyan tudja magabiztosan használni bankkártyáját külföldön is!

 

Bankkártyánk a külföldi utazásaink során is hasznos és praktikus útitársunk lehet. Ha körültekintőek vagyunk, akkor minden előnyét a saját hasznunkra fordíthatjuk, és elkerülhetjük a bosszankodást. Kérjük, olvassa el jótanácsainkat, hogy a téli utazásai során a kártyája minden előnyét élvezhesse!

1.Ha a külföldi tartózkodása során a kártyájával fizet, előfordulhat, hogy olyan kérdések merülhetnek fel, amelyeket itthon nem szokott meg, vagy amelyekkel még nem találkozott. 

  • Ilyen lehet, hogy a kártyás fizetés vagy a készpénzfelvétel során a POS terminál vagy az ATM a kártyát kibocsátó ország pénznemében is megjeleníti a fizetendő összeget. Azaz például euró helyett forintos terhelést is választhat. Ebben az esetben az átváltási árfolyamot a terminál/ATM üzemeltetője határozza meg. A szolgáltatás előnye lehet, hogy rögtön megtudja, pontosan mekkora összeggel fogják megterhelni a bankszámláját. Hátránya pedig az, hogy az átváltási árfolyamot a helyi üzemeltető/bank határozza meg, amely árfolyam esetleg rosszabb az Ön saját bankja által meghatározottnál. Döntsön ilyenkor is felelősen, hogy a helyi pénznemben vagy a hazaiban kívánja a terhelést teljesíttetni.
  • Előfordulhat, hogy szállodafoglalásnál vagy autóbérlésnél csak hitelkártyát vagy dombornyomott betéti kártyát fogadnak el a szolgáltatók fizetőeszközként. Javasoljuk, hogy tájékozódjon előre, az Ön kártyatípusát az adott szolgáltató elfogadja-e.
  • Továbbá a szolgáltatások foglalásakor kérjen tájékoztatást arról, hogy a szolgáltató zárol-e foglalót a kártyájáról, és ha igen, akkor azt mikor oldja fel. Valamint arra is kérdezzen rá/olvasson utána, hogy utólagosan milyen tételeket terhelhetnek az Ön számlájára, mint például szállodai tartózkodás esetén a minibárfogyasztás vagy az extra takarítás, az autó vagy más eszköz kölcsönzése esetén a felmerült károk, vagy a bírságok fedezésére felhasznált összeg. Ezeket a részleteket az esetek többségében a szolgáltatók Általános Szerződési Feltételei tartalmazzák, amelyeket célszerű elolvasni, és esetleg el is menteni későbbre magunknak. A szállodában vagy az autókölcsönzőben kapott számlát legalább 60 napig tartsa meg, hogy a foglalás törlésével vagy egy esetleges elszámolási vitával kapcsolatban tudjon intézkedni.

 

2.. A legtöbb bankkártya mellé jár utasbiztosítás is. Mielőtt elutazik, kérjük, nézzen utána vagy kérdezze meg a bankját, hogy a bankkártyájához kapcsolódó utasbiztosítás milyen szolgáltatásokat tartalmaz. Ha ez a biztosítás nem nyújt megfelelő védelmet, például síelés, snowboardozás, hegyi túrázás vagy búvárkodás is szerepel a külföldi programban, akkor válasszon a széleskörű védelmet nyújtó egyéni utasbiztosítások közül! Az egyéni utasbiztosítások bármelyik UniCredit bankfiókban megköthetők.

3.Az egyes országokban eltérő lehet az érintő funkció elterjedtsége és a kapcsolódó összeghatár mértéke, így előfordulhat, hogy már alacsonyabb összegű költések esetén is PIN-kódot kell megadni. Kérjük, indulás előtt jegyezze meg a PIN-kódját, mert bármikor szüksége lehet rá. A visszaélések elkerülése érdekében a PIN-kódját ne írja le és ne mentse el a telefonjába.

4.Kövesse figyelemmel bankkártyája lejárati dátumát! Régi kártyája a lejárati hónap utolsó napjának végéig használható. Új bankkártyáját a lejárati hónap második felében juttatja el Önhöz a bank.

5.Írja fel előre a hasznos telefonszámokat:

  • A Telefonos ügyfélszolgálat elérhetőségét, hogy kártyahasználati probléma esetén bármikor segítséget tudjon kérni, vagy a bankkártyáját mielőbb le tudja tiltani külföldről is: +36 1 (20/30/70) 325 3200.
  • Ha a bankkártyájához utasbiztosítás tartozik, akkor a biztosító telefonszámát is tartsa magánál a külföldi utazása során: +36 1 270 0521.

6.Kérjük, jelezze előre külföldi tartózkodását, tervezett utazásait és ottani bankkártyahasználatát Telefonos ügyfélszolgálatunkon. Egyúttal kérjük, hogy a bankunknál megadott kapcsolattartási adatait (telefonszám, elektronikus levélcím) tartsa naprakészen, hogy a bankkártyához kapcsolódó kritikus események okán is a lehető leggyorsabban kapcsolatba tudjunk lépni Önnel. Adatainak frissítését megteheti országos bankfiókhálózatunkban vagy a Telefonos ügyfélszolgálatunkon a Telefonbankos azonosítást követően.

7.A külföldön végzett betéti és hitelkártya-tranzakciók elszámolása a Bankkártya üzletszabályzatban meghatározottak szerint történik, a díjszabást pedig a Bankkártya, hitelkártya és elektronikus szolgáltatások kondíciós lista tartalmazza.

Legyenek az online térben is biztonságban a pénzügyei!

 

Az ünnepek közeledtével többet költünk, és olyan webshopokban is hajlamosak vagyunk vásárolni, amelyekkel eddig nem volt tapasztalatunk. Ha körültekintőek vagyunk, akkor a digitális világban is magabiztosan és biztonsággal mozoghatunk. Olvassa el jó tanácsainkat, hogy a pénzügyeit biztonságba tudhassa online is!

 

1. Ismerős vagy ismeretlen címről kap e-mailt vagy telefonhívást egy kedvező ajánlatról, nyereményről? A bankkártyaadatait, az internetbanki belépését kell megerősítenie?

Legyen gyanús, ha olyan levelet vagy telefonhívást kap, amely túl kedvező ajánlatot, soha meg nem rendelt termék lemondását, számlatartozásról (esetleg számlafeltörésről) szóló értesítést vagy nyereményt tartalmaz!

Ismert kereskedők, szolgáltatók, pénzintézetek nevében  ̶  akár olyanok nevében is, ahol jelenleg vagy korábban Ön vásárolt/regisztrált  ̶  is küldhetnek Önnek e-mailt azzal a felszólítással, hogy frissítse az adatait. Ilyen esetekben mindig vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel az eddig megszokott módon, hogy ellenőrizze a feladót. Nem ajánlott e-mailben vagy felugró ablakban kért adatbekéréseken keresztül az adatait megadni!

Szeretnénk felhívni szíves figyelmét arra, hogy az UniCredit Bank sem kér Öntől e-mailben bizalmas adatokat!

 

2. Ha olyan helyen fizetne a kártyájával, ahol még nem tette, alaposan vizsgálja meg a weboldalt a következő szempontok alapján: 

  • mit árul, milyen szolgáltatást nyújt;
  • talál-e részletes termékismertetőt;
  • a cég telephelye, vonalas telefonszáma és e-mail-címe megtalálható-e az oldalon;
  • új weboldalon történő vásárlás esetén tájékozódjon más fórumokon a fizetéssel kapcsolatos tapasztalatokról;
  • a szerződési, fizetési és szállítási feltételeket feltüntették-e;
  • nézze meg, minőségi kifogás esetén hova és mennyi időn belül fordulhat reklamációval, milyen feltételek mellett vonhatja vissza a megrendelését, mikor és milyen formában kapja vissza a pénzét;
  • figyeljen a megfogalmazásra, esetleg talál-e helyesírási hibákat, legyen gyanús, ha összecsapottnak tűnik a weboldal szerkesztése. Ilyen esetekben legyen nagyon elővigyázatos az adott kereskedővel!

A közösségi oldalakon megjelenő nagyon kedvező árú reklámok keltsenek gyanút Önben!

Spinning wheel animation

Loading