Biztonsági tájékoztató - ajánlások az internet-és mobilbank biztonságos használatához

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

Felhívjuk figyelmét: sajnos előfordulhat, hogy illetéktelenek az UniCredit Bank nevével visszaélve ügyfeleinktől bizalmas adatokat próbálnak megszerezni. Az Ön adatainak biztonsága érdekében kérjük, olvassa végig alábbi tájékoztatónkat és mindig kövesse az abban szereplő szabályokat!

 

Amennyiben Ön olyan üzenetet – e-mailt, sms-t vagy levelet – kap, amelyben személyes banki adatai megadását kérik, semmiképp ne válaszoljon az üzenetre, ne kattintson a levélben található linkre, ne adjon meg semmilyen adatot!

Ha tájékoztatásunkat megelőzően már kapott ilyen levelet/üzenetet, vagy megadta az ilyen úton kért banki adatait, akkor a kiszivárgott kódot, jelszót kérjük, azonnal változtassa meg! A módosításhoz hívja az UniCredit Telefonbankot: +36 (1/20/30/70) 325 3200, vagy látogasson el személyesen az Önhöz legközelebbi UniCredit bankfiókba.

 

Miről ismerheti fel az adathalászati céllal küldött üzeneteket:

 

Az adathalász-kísérletek kivédése érdekében mindig figyeljen a következő árulkodó jelekre:

 

1.       Az UniCredit Bank sem levélben, sem e-mailben, sem telefonon nem kér ügyfeleitől bizalmas adatokat (pl.: PIN-kód, jelszó, SMS-kód, mToken-kód, stb.)

2.       Az UniCredit Bank kizárólag „@unicreditgroup.hu” végződésű e-mail címről levelezik ügyfeleivel, „UniCredit Bank Hungary Zrt.” aláírással.

3.       A támadók hivatkozhatnak arra – hamisan, – hogy az adatokat az ügyfél védelme, biztonsága érdekében kérik.

4.       A hibás, magyartalan levélszöveg is gyakori ismérve az adathalász kísérleteknek.

5.       Mindig ellenőrizze, hogy az UniCredit Bank neve helyesen szerepel-e a kapott üzenetben.

6.       Az UniCredit Bank által általában küldött üzenetektől eltérő, szokatlan formátum, hivatkozások szintén adathalász célú üzenetről árulkodhatnak.

7.       Gyakori, hogy a banki weboldalhoz hasonló oldalra irányítják az ügyfelet, ahol az adatait elkérik, illetve olyan alkalmazások letöltését kezdeményezhetik, amelyek eltérítik az ügyfél SMS-kódjait (pl.: átutalás kezdeményezéséhez szükséges SMS-kód idegen telefonra érkezik). Az internetbankba soha ne lépjen be olyan linken keresztül, amelyet üzenetben kapott. Az internetbankba kizárólag az UniCredit Bank honlapján, illetve a bankfiókban regisztrált UniCredit Mobil applikáción keresztül lépjen be! Számítógépére, mobiltelefonjára kizárólag olyan alkalmazást töltsön le, amelyet személyesen regisztrált az UniCredit Bank bankfiókjában.

8.       Mielőtt belépési adatait megadja a banki (vagy annak látszó) weboldalon, győződjön meg annak biztonságos voltáról: kattintson a címsor elején levő zöld lakat ikonra, és tekintse meg a weboldal tanúsítványát. Kizárólag csak akkor lépjen be, ha a tanúsítványt az „extra.unicreditbank.hu” vagy a „hu.unicreditbanking.eu” weboldal részére állították ki!

Kérjük, amennyiben adathalász-kísérletre gyanakszik, a kapott levelet küldje el nekünk az info@unicreditgroup.hu címre, majd a kapott levelet haladéktalanul törölje postafiókjából!

 

Kérdés esetén forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz!

 

Együttműködését előre is köszönjük!


Tisztelettel:

UniCredit Bank Hungary Zrt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tisztelt Ügyfelünk!

Felhívjuk figyelmét, hogy bankunk soha semmilyen körülmények között nem fordul ügyfeleihez e-mailben, SMS útján azért, hogy személyes, illetve elektronikus adatainak megadását, egyeztetését, megváltoztatását kérje vagy azért, hogy üzenet elolvasását kezdeményezze. Ha az említettekhez hasonló tárgyú – esetleg magyartalan vagy nyelvtanilag hibás – e-mailt vagy SMS-t kapna, akkor arra semmilyen formában ne válaszoljon, ne kattintson a levélben szereplő internetes linkekre és ne adja meg az Ön azonosításához szükséges információkat!

Kérjük, hogy minden esetben közvetlenül az UniCredit Bank www.unicreditbank.hu címen elérhető honlapján keresztül jelentkezzen be Internet Banking rendszerünkbe! Nagyon fontos, hogy e-mailben kapott linken keresztül soha ne indítsák el az Internet Bankingszolgáltatást!

Figyelmébe ajánljuk az Internet és Mobil Banking szolgáltatásokhoz kapcsolódó biztonsági közleményünket is, melyben olyan alapvető információkkal és általános érvényű tanácsokkal állunk a rendelkezésére, melyek figyelembevételével és alkalmazásával továbbra is biztonságosan intézheti pénzügyeit interneten és mobiltelefonon.
Biztonsági közleményünket itt érheti el

Kérdése esetén, vagy ha segítségre van szüksége, kérjük, ugyancsak hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a fenti számokon.

Üdvözlettel
UniCredit Bank Hungary Zrt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A bankszövetség Figyelemfelhívása pénzforgalmi csalási kísérletekkel kapcsolatban

 

2014. március 21.

Banki tapasztalatok szerint az utóbbi időkben elszaporodtak az olyan csalások, amelynek során az elkövetők a saját számlájukra térítenek el másnak szánt átutalásokat. Jellemzően olyan vállalkozásokat, intézményeket károsítanak meg így, amelyek rendszeresen fizetnek egy üzleti partnerüknek nagyobb összegeket. A visszaélők magukat a partner cég képviselőjének adják ki, és – hamisan - arról tájékoztatják a fizetésre kötelezett vállalkozást, intézményt, hogy a kedvezményezett számlaszáma megváltozott, új számlaszámként pedig a saját számlaszámukat adják meg. A megtévesztett vállalkozás, intézmény által átutalt összegeket gyorsan továbbutalják – rendszerint külföldre.

A csalási esetek megelőzéséhez és kiszűréséhez szükséges a számlatulajdonos ügyfelek fokozott körültekintése és aktív közreműködése. Ezért a Magyar Bankszövetség azt javasolja, hogy a számlatulajdonosok a velük kapcsolatban álló üzleti partnertől érkező, bankszámlaszám változásra vonatkozó értesítést kezeljék fokozott óvatossággal, és tartalmát ellenőrizzék a közléstől eltérő csatornán is, lehetőleg a megszokott kapcsolattartón keresztül, illetve a partner egyéb publikus adatközléseiben.

Amennyiben egy vállalkozás, intézmény hasonló visszaélési kísérletet észlel, illetve ilyen jellegű csalás áldozatául esik, javasoljuk, hogy azonnal értesítse a számlavezető bankját, valamint a rendőrséget.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tisztelt Ügyfelünk!

Kérjük, olvassa el a Magyar Nemzeti Bank és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közös figyelemfelhívását – a fogyasztói tudatosság és a fogyasztói jogok védelme érdekében – a webáruházakban használható fizetési szolgáltatással kapcsolatban. Külön felhívjuk szíves figyelmét  azokra a kockázati tényezőkre, amelyeket a banki azonosítók harmadik fél részére történő kiadása hordozhat.
2014. szeptember 30.

A sajtóközlemény elolvasható ide kattintva.

 

Spinning wheel animation

Loading