PSD2

 

 

A 2019-es év során, a vonatkozó jogszabályi környezet változása miatt több fejlesztés várható, amelyek a jövőben megkönnyítik, gyorsabbá és biztonságosabbá teszik a banki műveleteket. Szeptembertől kötelezően alkalmazandóvá válnak az új, európai uniós pénzforgalmi irányelv (2015/2366/EU), a PSD2 erős ügyfél hitelesítésre és biztonságos kommunikációra vonatkozó rendelkezései.  

Az ügyfeleinket közvetlenül érintő változás egyik része az elektronikus csatornáinkon bevezetésre kerülő kétlépcsős azonosítás, az ún. erős ügyfél-hitelesítés lesz, amivel még biztonságosabbá válnak a banki tranzakciók és emiatt változni fog a bankkártyás tranzakciók folyamata is.

Ugyanakkor ez a szabályozás lehetővé teszi újfajta, innovatív szolgáltatások, valamint új szereplők megjelenését a pénzügyi piacon. Az ún. Harmadik Fél Szolgáltatók, azaz a számlainformációs szolgáltatásokat nyújtó szolgáltatók és a fizetés-kezdeményezési szolgáltatók kizárólag a számlatulajdonos kifejezett hozzájárulása esetén, hozzáférhetnek a bankok rendszereiben tárolt számlaadatokhoz, vagy akár fizetést is kezdeményezhetnek a banknál vezetett számlák terhére.

 

Betétikártya- és hitelkártya-szolgáltatáshoz kapcsolódó változások

Szoktam betéti- vagy hitelkártyámmal érintve (contactless) vásárolni.

A 2019. szeptember 14-étől az ön biztonsága érdekében, az erős ügyfél-hitelesítés szabályai szerint, az egymás után öt alkalommal végzett, PIN-kód nélküli (5000 forint alatti érintős) vásárlások után, a hatodik alkalommal kezdeményezett tranzakció során a POS-terminál PIN-kódot fog kérni öntől. Jó tudni, hogy a számlálás minden PIN kódos tranzakció után újra indul. Az így bevezetett hitelesítéssel, a szabályozó szándéka szerint, csökkenthető az ügyfeleket érő kár egy esetleges kártyalopás esetén.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 5000 forintos vásárlási összeg alatt is kérhet a POS-terminál PIN-kódot, ha érintő funkcióval kívánja kártyáját használni. Ez nem jelenti azt, hogy a kártya vagy a terminál hibás, csupán még jobban figyelünk az ön biztonságára.

Abban az esetben, ha a POS-terminál a tranzakció hitelesítésére nem PIN-kódot kér, hanem elutasítja azt, javasoljuk, az ismételt próbálkozás során a chipes hitelesítést válassza az érintő funkció használata helyett.

Kérjük, jegyezze meg betéti- vagy hitelkártya-szolgáltatáshoz kapcsolódó bankkártyája PIN-kódját. A PIN-kódot belföldi UniCredit ATM-eken tudja megváltoztatni. A PIN-kód-változtatásnak díja van, amelyet a Kondíciós lista hitelkártya-birtokos lakossági ügyfelek részére és a Lakossági kondíciós lista – Betéti Bankkártya dokumentum tartalmaz. Kisvállalati ügyfelek esetében a Kondíciós lista Kisvállalati ügyfelek részére Betéti Bankkártya kondíciók dokumentum tartalmaz.

 

Internetbankoláshoz kapcsolódó változások

Mi változik az internetbankolás kapcsán, ha be akarok lépni az [UniCredit eBankingbe]?

Kérjük, válassza ki, hogy milyen hitelezési módot használ az [UniCredit eBankingbe] való belépés kapcsán.

• Az mToken 2019. szeptember 14-ig új ún. push funkcióval bővül. Ezzel a telefonkijelzőn megjelenő azonnali értesítéses funkcióval a tranzaktálás is egyszerűbbé, kényelmesebbé válik. 

• A régi fizikai tokeneszközzel 2019. szeptember 14-től már csak belépni tud az internetbankba, de pénzügyi tranzakciókat nem fog tudni végrehajtani vele. Épp ezért javasoljuk, hogy cserélje le token-eszközét.

SMS-sel továbbra is be tud lépni.  

Mi változik az internetbankolás kapcsán, ha utalni vagy egy tranzakciót akarok aláírni?

Kérjük, válassza ki, hogy milyen hitelezési módot használ , amikor egy tranzakciót aláír az [UniCredit eBankingben].

  • Ha mTokent használ, akkor a telefonkijelzőn megjelenő azonnali értesítés, ún. push token funkció jóváhagyásával megkönnyítheti tranzakcióinak hitelesítését, további részleteket itt olvashat. 
  • A régi fizikai token-eszközzel  2019. szeptember 14-től már csak belépni tud az internetbankba, de pénzügyi tranzakciókat nem fog tudni végrehajtani vele. Épp ezért javasoljuk, hogy cserélje le token-eszközét, további részleteket itt olvashat az új token használatáról. 
  • Ha Ön SMS-hitelesítést használ az [UniCredit eBankingben], akkor az internetbanki felületén indított tranzaktálás 2019. szeptember 14-ig egy új lépéssel bővül: minden tranzakció esetén újra azonosítania kell magát internetbanki jelszavával. Az azonosítás után, ahogy eddig is, SMS-ben kap egy egyszer használatos kódot/jelszót, melyet be kell írnia az internetbanki tranzakció teljesítéséhez. 
Hogyan tudom lecserélni a fizikai tokent?

Ha Ön külföldön tartózkodik, kérjük, 2019. szeptember 14-ig hívja fel a telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 (1/20/30/70) 325-3200-as telefonszámon további információért, melyet kollégáink beazonosítás után adnak meg az Ön számára.

  • A sikeres beazonosításhoz szüksége lesz [UniCredit Telefonbank] felhasználónevére és PIN kódjára.
  • Amennyiben nem ismeri telefonbanki azonosítóit, a beazonosításhoz a következő adatokra lesz szüksége:
  • Személyes adatai
  • Internetbankos szolgáltatási [eBanking/SpectraNet] felhasználói (alias) azonosítója
  • Egyúttal kérni fogjuk, hogy a telefonhívás közben jelentkezzen be a www.unicreditbank.hu oldalon, az Internet Banking felületre az azonosítás elvégzéséhez

Ha itthon lehetősége van személyes ügyintézésre, kérjük, hogy  szeptember 14-ig keresse fel bármelyik bankfiókunkat.

  • Fióki látogatásakor kollégáink új fizikai tokeneszközt adnak át és aktiválnak Önnek.
  • A fióki látogatás után Ön az új tokent azonnal használhatja az Internet Banking felületre történő bejelentkezéshez és tranzakciói jóváhagyásához.

 

Mobilbankoláshoz kapcsolódó változások

Mi változik, ha az [UniCredit Mobilalkalmazással] intézem pénzügyeimet?

Az [UniCredit Mobilalkalmazásába] ugyanúgy tud belépni, ezzel kapcsolatban nincs változás. Ugyanakkor az iPhone X vagy az annál újabb verziók esetében használt mobilalkalmazás új funkcióval bővült, mely a belépést és a tranzaktálást is kényelmesebbé teheti. A biometrikus azonosítás a továbbiakban arcfelismeréssel is történhet, ha azt Ön beállítja az alkalmazás „Beállítások/Biztonság” menüpontja alatt.

 

Ha Ön iPhone X vagy annál újabb verziós készülékén aktiválja vagy használja az [UniCredit Mobilalkalmazást], akkor Önnek hamarosan lehetősége lesz rá, hogy PIN-kódja helyett már tranzakcióit is ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel hagyja jóvá. Ha más készüléket használ, akkor Önnek hamarosan lehetősége lesz rá, hogy tranzakcióit PIN-kódja helyett már ujjlenyomatával hagyja jóvá.

 

 

Mit kínálnak a Harmadik Fél Szolgáltatók?

Szeptembertől kötelezően alkalmazandóvá válnak az új, európai uniós pénzforgalmi irányelv (2015/2366/EU), a PSD2 erős ügyfélhitelesítésre és biztonságos kommunikációra vonatkozó rendelkezései.  Ez a szabályozás lehetővé teszi újfajta, innovatív szolgáltatások, valamint új szereplők megjelenését a pénzügyi piacon. Az ún. Harmadik Fél Szolgáltatók, azaz a számlainformációs szolgáltatásokat nyújtó szolgáltatók és a fizetés-kezdeményezési szolgáltatók kizárólag a számlatulajdonos kifejezett hozzájárulása esetén, hozzáférhetnek a bankok rendszereiben tárolt számlaadatokhoz, vagy akár fizetést is kezdeményezhetnek a banknál vezetett számlák terhére.

Az ún. Harmadik fél szolgáltatók hozzáférhetnek a banki ügyfelek bizonyos pénzügyi adataihoz, de csak abban az esetben, ha ahhoz az ügyfél előzetesen hozzájárul. Az [UniCredit eBanking] felületén a Harmadik fél szolgáltatók menüpontot a főoldalon, a „Beállítások” ikon mellett (a fejlécben, az Ön neve mellett) találja meg. Az [UniCredit Mobilalkalmazásban] a Harmadik fél szolgáltatók menüpontot a Beállításokban találja meg.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo