PSD2

 

Második pénzforgalmi szolgáltatási irányelv – az elektronikus fizetés forradalma

2019. szeptember 14-ével életbe lépett az új, európai uniós pénzforgalmi irányelv (2015/2366/EU), a PSD2 erős ügyfél hitelesítésre és biztonságos kommunikációra vonatkozó rendelkezései

Az új uniós irányelv kiszélesíti az online pénzforgalmi és banki szolgáltatások távlatait, és több millió fogyasztó életét könnyíti meg. Sokoldalúbb, kényelmesebb és biztonságosabb digitális fizetésre lehet számítani.

A második pénzforgalmi szolgáltatási irányelv egyik fő célja, hogy átláthatóbbá tegye a helyzetet az ágazatban működő szolgáltatók és szolgáltatásaik igénybe vevői számára, ennek érdekében pedig szabványosítsa az egyes pénzforgalmi szolgáltatásokhoz kapcsolódó jogokat és kötelezettségeket. Másik célja, hogy fokozza a versenyt a tagállami pénzforgalmi piacok régi és új szereplői között, egyúttal pedig egyenlő versenyfeltételeket biztosítson. Az új szabályozás utat nyit az ún. Open Banking (nyílt bankolás) előtt, mivel lehetővé teszi külső pénzforgalmi szolgáltatók számára, hogy új szolgáltatásaikkal becsatlakozzanak a pénzforgalmi ökoszisztémába.

A biztonságot és a hitelesítést illetően a második pénzforgalmi szolgáltatási irányelv bevezeti az „erős ügyfél-hitelesítés” fogalmát, amelynek értelmében az ügyfelet két felismerési elemmel (például számokból álló PIN-kóddal és biometrikus azonosító elemmel) kell azonosítani és hitelesíteni. A pénzforgalmi szolgáltató tehát köteles ezt a megoldást alkalmazni amikor a fizető fél az interneten keresztül fér hozzá fizetési számlájához vagy elektronikus fizetési műveletet indít.

 

Betétikártya- és hitelkártya-szolgáltatáshoz kapcsolódó változások

Internetes vásárláshoz használom betéti- vagy hitelkártyámat.
Szoktam betéti- vagy hitelkártyámmal érintve (contactless) vásárolni.

 

Internetbankoláshoz kapcsolódó változások

Mi változik az internetbankolás kapcsán, ha be akarok lépni az [UniCredit eBankingbe]?
Mi változik az internetbankolás kapcsán, ha utalni vagy egy tranzakciót akarok aláírni?
Hogyan tudom lecserélni a fizikai tokent?

 

Mobilbankoláshoz kapcsolódó változások

Mi változik, ha az [UniCredit mBanking] alkalmazással intézem pénzügyeimet?

Ha Ön iPhone X vagy annál újabb verziós készülékén aktiválja vagy használja az [UniCredit mBankinget], akkor Önnek lehetősége van rá, hogy PIN-kódja helyett már tranzakcióit is ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel hagyja jóvá. Ha más készüléket használ, akkor Önnek lehetősége van rá, hogy tranzakcióit PIN-kódja helyett már ujjlenyomatával hagyja jóvá.

Mit kínálnak a Harmadik Fél Szolgáltatók?
Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo