Azonnali fizetés és PSD2

 

 

Az alábbiakban  előzetesen tájékoztatni szeretnénk a 2019-es év során, a vonatkozó jogszabályi környezet változása miatt várható fejlesztésekről, változásokról, melyek a jövőben megkönnyítik, gyorsabbá és biztonságosabbá teszik a banki műveleteket.

 

Azonnali fizetés

Bankunk jelenleg az azonnali átutalási rendszer bevezetésén dolgozik, melynek létrehozását a Magyar Nemzeti Bank kezdeményezte. A szolgáltatás célja, hogy 2019. július 1-jétől az év minden napján, a nap 24 órájában, 5 másodperc alatt lebonyolíthatóak legyenek az elektronikusan benyújtott átutalási megbízások a magyarországi fizetési számlák között, (amennyiben összegük nem haladja meg a 10 millió forintot).  Szintén ezen időponttól kezdve számlaszám helyett akár mobiltelefonszám, akár e-mailcím megadásával is kezdeményezhetnek átutalást az elektronikus csatornákon keresztül.

 

PSD2

Az ügyfeleinket közvetlenül érintő változás másik része az elektronikus csatornáinkon bevezetésre kerülő kétlépcsős azonosítás, az ún. erős ügyfél-hitelesítés lesz, amivel még biztonságosabbá válnak a banki tranzakciók.

Az erős ügyfél-hitelesítés követelményeinek való megfelelés érdekében változni fog a bankkártyás tranzakciók folyamata is.

Szeptembertől kötelezően alkalmazandóvá válnak az új, európai uniós pénzforgalmi irányelv (2015/2366/EU), a PSD2 erős ügyfélhitelesítésre és biztonságos kommunikációra vonatkozó rendelkezései. Ez a szabályozás lehetővé teszi újfajta, innovatív szolgáltatások, valamint új szereplők megjelenését a pénzügyi piacon.

• Ügyfeleink számára ennek a változásnak az egyik lényeges eleme lesz, hogy az ún. számlainformációs szolgáltatásokat nyújtó szolgáltatók és a fizetés-kezdeményezési szolgáltatók, kizárólag a számlatulajdonos kifejezett hozzájárulása esetén, hozzáférhetnek a bankok rendszereiben tárolt számlaadatokhoz, vagy akár fizetést is kezdeményezhetnek a banknál vezetett számlák terhére.

A változás eredményeképpen azoknál az ügyfeleknél, akik jelenleg fizikai tokennel hagyják jóvá online fizetési műveleteiket, szükségessé válik ezen eszközök cseréje. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy ha a fizikai tokent használó érintett ügyfeleink 2019. szeptember 14. napig nem cserélik le a régi fizikai tokenjüket, akkor – a jogszabályi előírásoknak való megfelelés miatt – azt a bank blokkolni lesz kénytelen, azaz a régi tokeneszközt sem az internetbanki bejelentkezéshez, sem a tranzakciók jóváhagyásához nem lehet majd használni. Bankunk az új tokeneszközt díjmentesen biztosítja.

 

Ha Ön is fizikai tokent használj, akkor mit kell tennie?

  • Ha Ön külföldön tartózkodik, kérjük, 2019. szeptember 14-ig hívja fel a telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 (1/20/30/70) 325-3200-as telefonszámon további információért, melyet kollégáink beazonosítás után adnak meg az Ön számára.
  • A sikeres beazonosításhoz szüksége lesz Telebank felhasználónevére és PIN kódjára.
  • Amennyiben nem ismeri Telebank azonosítóit, a beazonosításhoz a következő adatokra lesz szüksége:
    • Személyes adatai
    • Internetbanki (eBanking/SpectraNet) felhasználói (alias) azonosítója
    • Egyúttal kérni fogjuk, hogy a telefonhívás közben jelentkezzen be a www.unicreditbank.hu oldalon, az Internet Banking felületre az azonosítás elvégzéséhez
  • Ha itthon lehetősége van személyes ügyintézésre, kérjük, hogy április 15. és szeptember 14. között keresse fel bármelyik bankfiókunkat.
    • Fióki látogatásakor kollégáink új fizikai tokeneszközt adnak át és aktiválnak Önnek.
    • A fióki látogatás után Ön az új tokent azonnal használhatja az Internet Banking felületre történő bejelentkezéshez és tranzakciói jóváhagyásához.

 

A fizikai tokenek helyett még egyszerűbb megoldást kínál a mobil Token használata, mely funkció elérhető az UniCredit Mobil alkalmazáson. Az mTokennel egyszerűen lehet kódot generálni az internetbankba való bejelentkezéshez és a megbízások aláírásához is. További részletek

Spinning wheel animation

Loading