Internetes biztonsági kód (3D Secure Code vagy Verified by Visa)

Miért érdemes az internetes biztonsági kód szolgáltatást igénye vennie?

  • biztonságos online vásárlást biztosít
  • betéti bankkártyához és hitelkártyához egyaránt alkalmazható
  • ingyenes

A szolgáltatás rövid leírása

Rendszeresen vásárol interneten? Fokozott védelmet szeretne? Mostantól Internetes biztonsági kód szolgáltatásunkkal online vásárlásait még biztonságosabbá teheti. Bankunk új díjmentes szolgáltatása egy további biztonsági szinttel egészíti ki internetes fizetési tranzakciót, így tovább csökkentheti a visszaélés lehetőségét.

A szolgáltatás lényege, hogy az interneten történő vásárláskor a szokásos kártyaadatok megadását követően bankunk az Ön által megadott telefonszámra SMS-ben egy egyedi kódot küld, amit Önnek az internetes vásárlás következő lépéseként a képernyőn felugró ablakba kell beírnia. Ez a biztonsági eljárás további védelmet jelent a kártya jogosulatlan használata ellen. 

Hogyan ismerheti fel az Internetes biztonsági kódot használó kereskedőt?

Az Internetes biztonsági kód csak azoknál a kereskedőknél használható, amelyek honlapján jól láthatóan a következő logókat találja„Verified by Visa” ill. „MasterCard SecureCode". Ha ezek a logók nincsenek feltüntetve a kereskedő oldalán, akkor az adott kereskedő nem csatlakozott a szolgáltatáshoz, így ezeknél a kereskedőknél továbbra is a szokásos módon, a kártyaadatok és a CVC2/CVV2 (kártya hátoldalán megtalálható 3 jegyű) kód megadásával tud fizetni.

Kik vehetik igénybe a szolgáltatást?

Az Internetes biztonsági kód szolgáltatást bankunk bármely kártyabirtokos ügyfele igénybe veheti, ha Visa vagy Mastercard, Maestro, lakossági vagy üzleti bankkártyával és/vagy hitelkártyával rendelkezik.

A szolgáltatás igénybevételének feltétele 2018.01.15. előtt igényelt bankkártyák/hitelkártyák esetében a szolgáltatás aktiválása:

  • Lakossági bankkártyák és hitelkártyák esetén: a szolgáltatást kártyabirtokos a saját kártyája/kártyái vonatkozásában önállóan aktiválhatja. Ha pedig a számlatulajdonos szeretné aktiválni ezt a szolgáltatást a társkártya vonatkozásában, akkor ezt a számlatulajdonos a társkártya-birtokossal együttesen tudja megtenni.
  • Üzleti bankkártyák és hitelkártyák esetén: a kártyabirtokos a számlatulajdonos gazdálkodó szervezet előzetes tájékoztatása és jóváhagyása mellett, vagy a számlatulajdonos/a számla felett rendelkezésre jogosult személy a kártyabirtokos előzetes tájékoztatása és jóváhagyása mellett kérheti a szolgáltatás aktiválását.
  • Az aktiválásra fiókhálózatunkban vagy Telefonbankon keresztül munkatársaink segítségével van lehetőség. Az aktiválás során mobiltelefonszám is rögzítésre kerül, amelyre bankunk az Internetes biztonsági kódot küldi.(Telefonbankon keresztül történő aktiválás során, ha új mobil telefonszámot szeretne megadni, akkor ahhoz szüksége lesz Telefonbankos azonosítójára is)

 

2018.01.15. után igényelt bankkártyák/hitelkártyák esetében a szolgáltatás automatikusan elérhető a kártyához, külön aktiválás nem szükséges.

Vásárlás menete

A szolgáltatás lényege, hogy az internetes vásárlás során a kártyabirtokos egy egyszer használatos, egyedi biztonsági kódot kap, amelyet a szokásos vásárlási és kártyás fizetési adatok bevitelét követően, egy külön felugró ablakban kell plusz azonosítóként megadnia.

Az Internetes biztonsági kód minden vásárlás alkalmával egyedi, és a fizetés kezdeményezésekor a Bank SMS-ben juttatja el a kártyabirtokos által megadott mobiltelefonszámra. Így ha még valaki a kártya adataihoz hozzá is fér, a mobiltelefonra küldött biztonsági kód ismerete nélkül nem tudja végrehajtani az internetes vásárlást. Az internetes biztonsági kóddal történő érvényesítés során a bank visszaigazolja, hogy Ön a vásárlásra jogosult kártyabirtokos. Mindezt úgy, hogy eközben a kereskedő nem szerez tudomást a személyes internetes biztonsági kódról, amelynek használata ugyanolyan egyszerű, mint begépelni a PIN-kódot a bankautomatánál. 

Gyakori kérdések

  •  A szolgáltatást újra kell aktiválni, ha a kártyám lejárt vagy le kell cserélnem? (pl. elvesztettem a kártyámat)
    Ha a kártya megújul vagy pótlásra kerül, a szolgáltatás továbbra is érvényben marad, azt nem szükséges újra aktiválni. Kártyamegújítás esetén (amennyiben a megújított kártya aktiválása PIN-kódos tranzakcióval történik), a megújított kártyához kapcsolódóan az Internetes biztonsági kód szolgáltatás legkésőbb a kártya aktiválást követő napon 14:00 órától érhető el ismét.
  • Meddig érvényes az SMS-ben kapott biztonsági kód?
    Az internetes vásárlás során megkapott biztonsági kód minimum 5 percig él, majd használat hiányában automatikusan inaktívvá válik. Ez esetben a tranzakció sikeres végrehajtása érdekében ismét meg kell ismételni a fizetési műveletet.
  • Mi történik, ha téves kódot adtam meg?
    Ha az SMS-ben megkapott biztonsági kódot hibásan adja meg, akkor lehetősége van a javított kód bevitelére.
  • Mi történik, ha többször hibásan adom meg a kódot?
    Ha 5 alkalommal hibás kódot ír be, akkor az Internetes biztonsági kód szolgáltatás biztonsági okokból blokkolásra kerül és a blokkolás feloldásáig a kártyával internetes biztonsági kódot használó kereskedőknél tranzakciót nem lehet végezni.
  •  Hogyan tudom feloldani, ha blokkolták a szolgáltatást?
    A blokkolás feloldásához hívja Telefonbankunkat a 061/20/30/70 325-3200-as telefonszámon. Az 1-es menüpont választását követően  a Kártya Ügyfélszolgálat munkatársai újra aktiválják Önnek a szolgáltatást.
  • Mi történik, ha a kereskedő oldalán nem elérhető ez a biztonsági szolgáltatás?
    Az internetes biztonsági kód szolgáltatás nem okoz fennakadást olyan webáruházak esetében, ahol a kereskedő nem csatlakozott az Internetes biztonsági kód szolgáltatáshoz. Ilyenkor az internetes vásárlás alkalmával nem fog kapni ellenőrző SMS-t, a tranzakció enélkül zajlik le. Amikor Ön az internetes biztonsági kód szolgáltatásra aktivált kártyáját használja fizetésre, azt internetes biztonsági kóddal történő fizetést biztosító kereskedő a tranzakció során automatikusan azonosítja, és a tranzakció engedélyezése automatikusan az internetes biztonsági kód szolgáltatás segítségével történik meg.

Fontos, hogy az internetes biztonsági kód szolgáltatás nem helyettesítheti az Ön számítógépes rendszerének védelmét biztosító intézkedések (tűzfal, jelszó, vírusvédelem, belépési kód, titkosítás, titoktartás, egyéb rendszervédelmi intézkedések) megtételét. Továbbá minden esetben győződjön meg arról is, hogy az adott webáruház, illetve egyéb online szolgáltató, amelynél internetes tranzakciót végez, rendelkezik a szükséges biztonsági protokollokkal, valamint, hogy megtette a szükséges lépéseket a megadott adatainak biztonsága érdekében .

 

A tájékoztatás nem teljes körű, bővebben a bank Bankkártya Üzletszabályzatából tájékozódhat.

Spinning wheel animation

Loading