Internetes biztonsági szolgáltatás (3-D Secure vagy Secure Code)

 

Miért szükséges az Internetes Biztonsági szolgáltatást igénybe vennie?

Az UniCredit Bank az európai uniós pénzforgalmi irányelv szerinti (PSD2) erős ügyfél-hitelesítés követelményének való megfelelés érdekében 2020. december 9-étől egyoldalúan módosítja a betéti és hitelkártyával kezdeményezett internetes vásárlásoknál szükséges hitelesítési folyamatot. Az említett pénzforgalmi irányelv meghatározza, hogy az online kártyás fizetéseknél két hitelesítési elem  használata szükséges.
Az irányelv alapján 2021. január 1-től a bankoknak minden európai gazdasági térségen belül működő elfogadó esetében meg kell követelnie az erős ügyfél-hitelesítést, ez alól csak néhány kivétel engedélyezett (például: alacsony összegű tranzakciók, vagy olyan tranzakciók, amelyek végrehajtását megelőzően az adott kereskedő/szolgáltató weboldalán a kártyabirtokos korábban már regisztrálta a bankkártyáját). Az irányelvnek való megfelelés érdekében 2020.12.30-tól bankunk az olyan kártyás internetes tranzakciók  esetében megköveteli a tranzakció két hitelesítési elemmel  történő jóváhagyását, amikor a tranzakciót az európai gazdasági térségen (EGT) belül működő elfogadó (pl. webáruház) kezdeményezte.


Ez alól kivétel:

a.) ha a tranzakció összege nem haladja meg a 10 000 forintot. Ilyen kivételt egymást követően maximum 5 alkalommal van lehetőségünk alkalmazni.

b.) Az elfogadónál ön regisztrálta a kártyáját, és ezen regisztráció során Önt az elfogadó azonosította (ügyfél-hitelesítés történt).

Fontos, hogy ha a fenti kivételek nem alkalmazhatóak, akkor bankunk a tranzakciót csak két hitelesítési elemmel történő (ún. erős ügyfél-) hitelesítést követően engedélyezheti.

A gyakorlatban ez tehát azt jelenti, hogy ha például egy EGT-n belüli online áruházban Ön a kártyájával 10 000 forint felett vásárolna, és az adott kereskedő/szolgáltató weboldalán korábban nem regisztrálta a kártyáját hitelesítéssel (például előfizetés valamely szolgáltatásra), illetve az áruház nem vezette be az erős ügyfélhitelesítést, akkor a vásárlást nem fogja tudni végrehajtani. Ha egymást követően ötször már vásárolt 10 000 forint alatt hitelesítés nélkül (és korábban a kereskedő oldalán nem regisztrálta kártyát hitelesítéssel), akkor a hatodik vásárlást csak két hitelesítési elemmel történő hitelesítéssel tudja végrehajtani.

 

A két hitelesítési elem bevezetésével az interneten keresztül történő vásárlások esetében a szabályozó szándéka szerint tovább csökkenthető a jogosulatlan kártyahasználat.

A szolgáltatás rövid leírása
Hogyan ismerheti fel az Internetes biztonsági kódot használó kereskedőt?
A változó (Internetes Biztonsági kód) és állandó (Telefonbank PIN-) kóddal történő hitelesítési folyamat lépései:
Az [UniCredit mBanking] vagy mToken szolgáltatás segítségével történő hitelesítési folyamat lépései
Gyakori kérdések

Fontos, hogy az internetes biztonsági  szolgáltatás nem helyettesítheti az Ön számítógépes rendszerének védelmét biztosító intézkedések (tűzfal, jelszó, vírusvédelem, belépési kód, titkosítás, titoktartás, egyéb rendszervédelmi intézkedések) megtételét. Továbbá minden esetben győződjön meg arról is, hogy az adott webáruház, illetve egyéb online szolgáltató, amelynél internetes tranzakciót végez, rendelkezik a szükséges biztonsági protokollokkal, valamint hogy megtette a szükséges lépéseket a megadott adatainak biztonsága érdekében .

 

A tájékoztatás nem teljes körű, bővebben a bank Bankkártya Üzletszabályzatából tájékozódhat.

 

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo