AZ [UniCredit eBANKING] ALKALMAZÁS FUNKCIÓINAK LEÍRÁSA

AZ [UniCredit eBanking] ALKALMAZÁS ELŐNYEI

 


 

Csökkentse banki költségeit!

 

Legyen biztonságban!

 

Kövesse kiadásait!

 

Valósítsa meg céljait!

A mobiltelefonon keresztül történő hitelesítés ingyenes.

Az [UniCredit eBanking] alkalmazás megfelel a modern bankbiztonsági követelményeknek.

Egyenlegének rendszeres ellenőrzésével,
a számlatörténet figyelemmel követésével jobban megértheti, mire költi a pénzést, és esetleg hol tud spórolni

Határozzon meg célokat és kövesse, ahogy az álmai valósággá válnak.

MIT CSINÁLJAK, HA ELAKADOK HASZNÁLAT KÖZBEN?

 

Az [UniCredit eBanking] internetbanki szolgáltatás  használatához részletes leírást készítettünk.

Az oldal tetején lévő tabok (Belépés és ügyfélválasztás, Mit hol találok?, Folyószámlák és kártyák, Megbízások, Hitelek, Befektetések, Pénzügyi tervezés) feladattípusonként tagolják a funkciók leírását. Ha mégis elakadna, vagy nem talál valamit, forduljon hozzánk bizalommal a +36 1 3011 222 telefonszámon.

 

Az [UniCredit eBanking] internetbanki szolgáltatás felületének jobb oldalán elhelyezett menüben a kérdőjelre kattintva további leírásokat talál, amelyek bemutatják a használatot.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Az [UniCredit eBanking] alkalmazás előnyei

Az [UniCredit eBanking] egy korszerű internetbanki alkalmazás. Előnye, hogy letisztult és átlátható felületen, gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással intézheti mindennapi banki teendőit.

A Megtakarítási céljaim funkcióval pedig egyszerűbben megvalósíthatja terveit, mert minden hónapban egy megadott célra félretéve jobban látja, mennyi kell még a célja eléréséhez.

Mennyire biztonságos az alkalmazás?

Az alkalmazás biztonságos, megfelel a modern bankbiztonsági követelményeknek.

Mennyibe kerül az internetbanki szolgáltatás?

Ha az [UniCredit eBanking] alkalmazásba való belépésnél SMS hitelesítést használ, akkor a havi díj 200 forint.

Ha Ön az [UniCredit eBanking] alkalmazásba token- vagy mToken-kóddal lép be, és a tranzakciói hitelesítését is tokennel vagy mTokennel végzi el, akkor a rendszer használatának havi díja 150 Ft.

Mit kínálnak az ún. Harmadik Fél Szolgáltatók?

Szeptembertől kötelezően alkalmazandóvá válnak az új, európai uniós pénzforgalmi irányelv (2015/2366/EU), a PSD2 erős ügyfélhitelesítésre és biztonságos kommunikációra vonatkozó rendelkezései.  Ez a szabályozás lehetővé teszi újfajta, innovatív szolgáltatások, valamint új szereplők megjelenését a pénzügyi piacon. Az ún. Harmadik Fél Szolgáltatók, azaz a számlainformációs szolgáltatásokat nyújtó szolgáltatók és a fizetés-kezdeményezési szolgáltatók kizárólag a számlatulajdonos kifejezett hozzájárulása esetén hozzáférhetnek a bankok rendszereiben tárolt számlaadatokhoz, vagy akár fizetést is kezdeményezhetnek a banknál vezetett számlák terhére.

Az ún. Harmadik fél szolgáltatók hozzáférhetnek a banki ügyfelek bizonyos pénzügyi adataihoz, de csak abban az esetben, ha ahhoz az ügyfél előzetesen hozzájárul. Az  [UniCredit eBanking]  felületén a Harmadik fél szolgáltatók menüpontot a főoldalon, a „Beállítások” ikon mellett (a fejlécben, az Ön neve mellett) találja meg.

Az [UniCredit mBanking] mobilalkalmazási szolgáltatásban a Harmadik fél szolgáltatók menüpontot a Beállításokban találja meg.

Kapcsolódó anyagok

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Navigátor elnevezésű fogyasztóvédelmi weboldalán is tájékozódhat a digitális bankolással kapcsolatos tudnivalókról.

HOGYAN LÉPEK BE AZ [UniCredit eBANKING] ALKALMAZÁSBA?



Válasszon nyelvet a felső sávban, majd adja meg felhasználói azonosítóját és jelszavát.

Az alkalmazás különbséget tesz nagy- és kisbetűs karakterek között, a biztonsági kód csak a generálástól számított 30 másodpercig érvényes.

Az [UniCredit eBanking] alkalmazás kétlépcsős ügyfélhitelesítéssel működik az Ön biztonsága érdekében!

Kérjük, kövesse az Önre vonatkozó azonosítási eljárást:

  • Ha Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik:
    • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét és jelszavát a két külön mezőben.
    • Ezt követően a korábban rögzített telefonszámára megérkezik a bejelentkezéshez szükséges SMS üzenet egy egyszer használatos kóddal, melynek utolsó 6 számjegyét megadva beléphet az [UniCredit eBanking] alkalmazásba.
       
  • Ha Ön token eszközt használ a bejelentkezéshez:
    • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét.
    • A token eszközén adja meg a helyes PIN kódot, ezt követően generáljon egy egyszer használatos [UniCredit eBanking] belépési kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az alkalmazásba.
       
  • Ha Ön mToken hitelesítéssel rendelkezik:
    • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét és jelszavát.
    • Ezt követően az mTokennel generáljon egy egyszer használatos kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az alkalmazásba.

Javasoljuk, hogy úgy állítsa be internet böngészőjét, hogy az automatikusan ne tároljon adatokat.

Előfordulhat, hogy a hitelesítő SMS nem érkezik meg telefonjára; ez esetben kérjük, forduljon telefonos ügyfélszolgálatunkhoz, kollégáink +36 1 301 1222-es telefonszámon készséggel állnak rendelkezésére.

ÜGYFÉLVÁLASZTÁS

A belépés alkalmával kiválaszthatja az ügyfeleket, akiknek pénzügyeit kezelni szeretné.

 

Azon ügyfelek közül választhat, akikkel kapcsolatosan lekérdezési vagy rendelkezési joggal rendelkezik.

 

Amennyiben szeretné, hogy minden alkalommal lássa ezen ügyfelek pénzügyeit, tegye alapértelmezetté ezt a beállítást: tegyen pipát az utolsó sorban található négyzetbe.

Ezt a beállítást bármikor megváltoztathatja a Beállítások menüpontban.

 

Az [UniCredit eBanking] kezdőlapjának eléréshez kattintson a Tovább gombra.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Hogyan tudok belépni?

A www.unicreditbank.hu oldal bal felső részén, az Internet Banking pontban érheti el az új [UniCredit eBankinget].

Mielőtt belép, nyelvet tud váltani a bal oldalon található, UniCredit logós doboz jobb felső sarkában.

Amennyiben Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik:

  • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét és jelszavát a két külön mezőben.
  • Ezt követően a korábban rögzített telefonszámára megérkezik a bejelentkezéshez szükséges SMS üzenet egy egyszer használatos kóddal, melynek utolsó 6 számjegyét megadva beléphet az [UniCredit eBanking] alkalmazásba.

Amennyiben Ön token eszközt használ a bejelentkezéshez:

  • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét.
  • A token eszközén adja meg a helyes PIN kódot, ezt követően generáljon egy egyszer használatos [UniCredit eBanking] belépési kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az alkalmazásba.

Amennyiben Ön mToken hitelesítéssel rendelkezik:

  • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét és jelszavát.
  • Ezt követően az mTokennel generáljon egy egyszer használatos kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az alkalmazásba.
A kétlépcsős belépéshez is kapok SMS-t. Ennek van díja?

Amennyiben Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik, a felhasználói azonosítója és jelszava megadása után SMS-ben küldünk Önnek egy egyszer használatos belépőkódot. Ennek megadása után tud bejelentkezni a felületre. Ezen SMS díja nem kerül felszámításra.

Ugyanakkor, ha az [UniCredit eBanking] alkalmazásba való belépésnél SMS-ben érkező kódot használ, akkor az alkalmazás használatának havi díja 200 forint.

Amennyiben az [UniCredit eBanking-be] mToken, vagy fizikai token hitelesítéssel lép be, akkor az Ön havi díja 150 Ft.

Milyen böngészővel használhatom? Van preferált böngésző?

Ajánlott böngészők:

  1. Google Chrome
  2. Firefox
  3. Safari
  4. Opera
  5. IE8 – korlátozott funkcionalitás, animáció nélkül
  6. IE9, IE10, IE11
Jelszót szeretnék változtatni. Mik a jelszókövetelmények?

A jelszó minimum 8 és maximum 12 karakterből állhat.

A-Z, a-z, 0-9 (nagybetű, kisbetű és számok) bármilyen karaktert választhat úgy, hogy az új jelszónak legalább 1 nagybetűs és legalább 1 kisbetűs karaktert kell tartalmaznia.

AZ [UniCredit eBANKING] KEZDŐOLDALA

Megbízások menü

 

Felső menüsor

A kezdőlap gomb  vagy a logó megnyomásával mindig visszatérhet a főoldalra.

 

A Hitelezés gombra kattintva a hiteleivel és hitelkártyáival kapcsolatos adatokhoz és kivonatokhoz juthat. A törlesztési moratóriummal kapcsolatos nyilatkozatokat itt töltheti ki. 

 

A Bankolás gomb elvezet a számláival és bankkártyáival kapcsolatos adatokhoz és kivonatokhoz, és tranzakció történetéhez. Az adategyeztetéshez kapcsolódó azonosítási adatlapot és kérdőívet itt töltheti ki. 

 

A Befeketetés gomb átirányít a megtakarítási termékeihez (megtakarítási számla, értékpapírok és lekötött betétek).

 

A Biztosítás gombra kattintva többet tudhat meg a biztosítási termékekről. Utasbiztosítást, Lakásbiztosítást és Gépjármű-biztosítását online is megkötheti az Érdekel gombra kattintva.

 

A Terveim megmutatja megtakarítási céljait, illetve itt állandó megbízást adhat, hogy a folyószámlájáról a megtakarítási számlájára rendszeresen meghatározott összeget utaljon.

Tippek

 

 Segítség – az [UniCredit eBankinget] érintő kérdéseire itt talál választ.

 Fiók- és ATM- kereső – mely segítségével megtalálhatja az Önhöz legközelebbi UniCredit-fiókot vagy automatát.

 Kapcsolat – itt kapcsolatba léphet a bankkal.

 Árfolyamok – Árfolyamok és kalkulátor.

 

Számlakezelés

 

A Kötelezettségek oszlopban megjelennek az UniCredit Bank által nyújtott, személyi kölcsönének és jelzáloghitelének, valamint hitelkártyáinak összege.

 

A Rendelkezésre álló összeg oszlop a folyószámlái forintra átváltott teljes egyenlegét mutatja hitelkerettel.

 

A Megtakarítások oszlopban találja a lekötött betétek és megtakarítási számlák teljes összegét forintban.

Az egyes, különböző színekkel jelzett számlákra kattintva részletes információkhoz juthat.

Üzenetek és beállítások

 

 

 

 

Az Üzenetek ikonrakattintva megnyílik egy ablak, amely a bank értesítéseinek fogadását teszi lehetővé.

A Beállítások ikonrakattintva megnyílik egy ablak, amelyben:

  • kezelheti megtakarítási számláját,
  • módosíthatja bejelentkezési jelszavát,
  • létrehozhat, módosíthat számlához, betéti kártyához és hitelkártyához kapcsolódó SMS-értesítéseket (SMS szolgáltatás törlésére nincs lehetőség az internetbanki felületen. A szolgáltatás törlését Telefonbankon keresztül vagy személyesen, bankfiókban kérhetik ügyfeleink.),
  • átállíthatja az eBanking nyelvét,
  • alapértelmezettre visszaállíthatja az Ügyfélválasztás során megadottakat beállításokat és
  • kezelheti a számláihoz tartozó másodlagos azonosítókat.

Az [Unicredit eBankingből] a Kijelentkezés gombbal jelentkezhet ki.

Költségvetés terv

Ez a funkció 2021.10.12-től nem lesz elérhető az internetbanki szolgáltatásban!

 

A Költségvetés Terv segítségével nyomon tudja követni kiadásait.

 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

SMS beállításaimat tudom kezelni a felületen?

Igen. SMS szolgáltatásának beállításait a kezdőlap jobb felső  sarkában található Beállítások gombra kattintva értheti el.

Van valamilyen kereső funkció a rendszerben?

Igen. Ha az [UniCredit eBanking] funkciói között kíván keresni, azt a kezdőlap tetején található keresőben teheti meg. Amennyiben tranzakciói között akar keresni, ahhoz a kezdőlapon kattintson a Bankolás menüpontra, válassza ki számláját, amiben keresni kíván, majd klikkeljen a Tranzakciók áttekintése sor jobb szélén lévő nagyítóra.

FOLYÓSZÁMLÁK

 

A Bankolás menüben találja a felhasználójához rendelt ügyfelek összes számláját.

További részletekért görgessen lejjebb.

 

Az átnevezés ikonra  kattintva átnevezheti számláit, s ez segíti az áttekinthetőséget.

Számlakivonatok menüben érheti el elektronikus számlakivonatait, díjkimutatásait és egyéb elektronikus dokumentumait  PDF formátumban a Megtekintés gombra kattintva. 

 

Törlesztési moratórium menüben teheti meg moratóriummal kapcsolatos nyilatkozatait.

 

PMT azonosító adatok megadása menüben töltheti ki az adategyeztetéshez kapcsolódó azonosítási adatlapot és kérdőívet.

 

Telefonbank menüben megtekintheti a telefonbank felhasználói azonosítóját, valamint új PIN kódot adhat meg. 

A dokumentumokat úgy töltheti le eszközére, hogy a sor elején lévő négyzetbe pipát tesz, majd a Letöltés kiválasztva gombra kattint.

 

A PDF dokumentumokat elmentheti eszközére vagy ki is nyomtathatja.


Tranzakciók áttekintése rész megjeleníti a már lekönyvelt, foglalásban lévő vagy visszautasított tranzakciókat.


A folyószámlájáról történt átutalásokat automatikusan kategóriákba sorolja a rendszer, míg a nem teljesített átutalások "Foglalt" állapotban vannak.

A tranzakciók valamely sorára kattintva részletesen láthatja az összes arra vonatkozó adatot.

További tranzakciók megtekintéséhez használhatja a keresési opciót , vagy lefele görgetéssel folytathatja a navigációt az elmúlt két év tranzakciói között. 


A tranzakciók megjelenítését a dátum, az átutalások részletei, valamint összeg szerinti rendezésükkel is elvégezheti.

 Tranzakciók exportálása PDF-formátumban


 Tranzakciók exportálása Excel-formátumban


 A tranzakciók előzményeinek részletes keresése: időszak, összeg, kulcsszó és a bejövő vagy kimenő irány alapján.

KÁRTYÁK

A folyószámlákhoz tartozó betéti kártyá(ka)t a kapcsolódó számlánál találja. 

 

A kártya képére kattintva megjelennek a kártya adatai.

Hitelkártyáit, annak adatait és a kártyával végzett tranzakciókat a Hitelezés menü Kártyáim fülön tekintheti meg.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Többet szeretnék tudni a limitbeállításokról!

Az [UniCredit eBanking]-ben és az [UniCredit mBanking] mobilalkalmazási szolgáltatásban a lakossági bankszámláihoz tartozó tranzakciós és napi limitek elnevezései a következők: „digitális tranzakciós limit” és „digitális napi limit”.

A digitális tranzakciós limitet ügyfélszinten kezeljük, de a digitális napi limit számlánként adható meg.

A fő szabály, hogy az [UniCredit eBanking] és az [UniCredit mBanking] közös tranzakciós limitet használ. 

Van lakossági és céges számlám is. Hogyan tudom ezeket kezelni?

Lakossági számláját az [UniCredit eBanking] rendszerben tudja kezelni, míg a céges számláját az [UniCredit SpectraNet Internet Banking] rendszerben.

MEGBÍZÁSOK

Az [UniCredit eBanking] alkalmazásban utalásait egy helyről intézheti, a Megbízások gomb megnyomásával vagy a legördülő menüben található Átutalás indítása opció segítségével.


Kérjük, mindig ellenőrizze, hogy megbízásainál a megfelelő értéknap áll-e az átutalás időpontjánál.

SAJÁT SZÁMLÁK KÖZÖTT TÖRTÉNŐ ÁTVEZETÉS