HOGYAN ÉS MIKOR VÁLTOK AZ ÚJ FELÜLETRE?

 

 

Az új internetbanki felületet 2018. december végéig több hullámban tesszük magánszemély ügyfeleink számára elérhetővé. Magánszemély ügyfeleinket kérjük, hogy figyeljék üzeneteinket (SpectraNet, e-mail, sms), amelyekben arról értesítjük, hogy mikortól lesz számukra elérhető új eBanking alkalmazás! Ettől az időponttól kezdve a SpectraNeten már nem intézhetik pénzügyeiket.

Amennyiben a SpectraNet felületére nem tud belépni felhasználói azonosítójával és jelszavával azt jelenti, hogy Önnek már az új felületet kell használni.

 

AZ eBANKING ALKALMAZÁS ELŐNYEI

 


Csökkentse banki költségeit!

Legyen biztonságban!

Kövesse kiadásait!

Valósítsa meg céljait!

A mobiltelefonon keresztül történő hitelesítés ingyenes.

Az eBanking alkalmazás megfelel a modern bankbiztonsági követelményeknek.

Ezentúl pontosan átlátja majd kiadásait, jobban megérti, mire megy el a pénze, hogyan ésszerűsítse költségvetését.

Határozzon meg célokat és kövesse, ahogy az álmai valósággá válnak.

 

 

MIT CSINÁLJAK, HA ELAKADOK HASZNÁLAT KÖZBEN?

 

Az eBanking alkalmazás használatához, részletes leírást készítettünk.
Az oldal tetején lévő tabok (Belépés és ügyfélválasztás, Mit hol találok?, Folyószámlák és kártyák, Megbízások, Hitelek, Befektetések, Pénzügyi tervezés) feladattípusonként tagolják a funkciók leírását. Ha mégis elakadna, vagy nem talál valamit, forduljon hozzánk bizalommal a +361 3011 222 telefonszámon.

Az eBanking alkalmazás felületének jobb oldalán elhelyezett menüben a kérdőjelre kattintva további videókat talál, amelyek bemutatják a használatot.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Honnan fogom tudni, hogy már az új alkalmazást/eBankingot kell használnom?

Érintett ügyfeleinket SpectraNet üzenetben, Mobil App üzenetben és SMS-ben is tájékoztatjuk az őket érintő változásokról, az időpontról és a teendőikről, hogy segítsük őket az új internetbanki felületre való átállásban és a használatában.

Ezt megelőzően az eBanking bevezetésére több helyen is felhívjuk ügyfeleink figyelmét: a bankszámlakivonaton, SpectraNet Internet Banking nyitó oldali üzenetekben és bannerben, bankunk honlapján, e-dm üzenetben, Mobil App üzenetben, ATM képernyős üzenetben és havi hírlevelünkben, a Haszonkulcsban, és természetesen az Elektronikus szolgáltatásokról szóló Lakossági Kondíciós Lista is tartalmazni fogja az átállás időpontját az érintett ügyfélcsoportokra lebontva.

Nem akarom az új alkalmazást használni, mi a teendőm?

Ha nem fogadja el az átállást az eBanking alkalmazásra, és ezt írásban jelzi bankunknak, akkor két lehetőség áll rendelkezésére:

  1. A módosítás hatálybalépése előtti napig azonnali hatállyal felmondhatja a vonatkozó szolgáltatásra irányuló szerződését, és ezt díj-, költség- vagy egyéb fizetési kötelezettségtől mentesen megteheti.
  2. Ha írásban jelzi, hogy nem fogadja el a módosításokat, de nem mondja fel a módosítással érintett keretszerződését, akkor ez is a szerződése 1. pont szerinti azonnali hatályú felmondásának minősül.

Kell-e bármit tennem a szerződésem módosításához?

Ha elfogadja a módosításainkat, azaz az átállást az eBanking alkalmazásra, akkor nincs teendője.

Ha Ön a módosítás hatálybalépését megelőző napig nem jelzi bankunknak, hogy a módosítást nem fogadja el, vagy arról értesít minket, hogy a módosításokat elfogadta, akkor azt az Ön részéről elfogadottnak tekintjük, és a szerződésének módosítása 2018. szeptember 27-én és a limitmódosításra vonatkozóan 2018. november 14-én hatályba lép.

Miért lesz más az alkalmazás? Miért nem használhatom a régi felületet?

Bankunk fontosnak tartja, hogy folyamatosan fejlessze és ügyfelei számára még korszerűbbé tegye digitális szolgáltatásait. Ezért 2018 őszén a az eddigi internetbankot az új funkciókkal rendelkező eBanking internetbanki szolgáltatás váltja fel lakossági magánszemély ügyfeleink körében.

Ennek a fejlesztésnek a része az is, hogy az internetbanki és a mobil applikációs felületek megjelenése is hasonlóvá válik. Jól látható, hogy milyen gyorsan növekszik a mobil-applikáció felület felhasználóinak száma, ezért döntöttünk úgy, hogy nem a régi internetbanki oldalt újítjuk meg, hanem egy új, de a mobil alkalmazáshoz hasonlóan kinéző felületet vezetünk be, hogy még könnyebbé tegyük azon ügyfeleink dolgát, akik mindkét felületet használják.

Az eBanking előnye, hogy ügyfeleink letisztult és átlátható felületen, gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással intézhetik mindennapi banki teendőiket. Emellett a tudatos pénzügyi tervezést olyan új funkciók is segítik mint az új Költésáttekintő és a Megtakarítástervező.

Mennyire biztonságos az új alkalmazás?

Az alkalmazás biztonságos, megfelel a modern bankbiztonsági követelményeknek.

Miért jó ez nekem? Mivel tud többet, mint a régi alkalmazás?

Az eBanking egy korszerű internetbanki alkamazás. Az eBanking előnye, hogy letisztult és átlátható felületen, gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással intézheti mindennapi banki teendőit.

Az alkalmazás a tudatos pénzügyi tervezést segítő új funkciókat is kínál:

  • A Költésáttekintő abban segíti önt, hogy könnyebben nyomon kövesse és jobban átlássa mire, mennyit költ.
  • A Megtakarítástervező funkcióval pedig egyszerűbben megvalósíthatja terveit, mert minden hónapban egy megadott célra félretéve jobban látja, mennyi kell még a célja eléréséhez.

Ugyanannyit fizetek az új szolgáltatásért, mint eddig?

Ha az eBanking alkalmazásba való belépésnél SMS hitelesítést használ, akkor a havi díj 200 forint. (Ha eddig a tranzakciói hitelesítéséhez SMS-t használt, akkor az eBankingba is SMS-kóddal tud belépni.) A 2019. február 28-ig érvényes akciónk keretében a korábbi havi 150 Ft és a jelenlegi havi 200 Ft díj közötti különbözet felszámításától bankunk eltekint.

Ha Ön az eBanking alkalmazásba Token- vagy mToken-kóddal lép be, és a tranzakciói hitelesítését is Tokennel és mTokennel végzi el, akkor a rendszer használatának havi díja 150 Ft.

Eddig Internetbanking és Mobilbanking szerződésem is volt, mert asztali gépről és telefonról is használtam. Most is két szerződésem lesz két külön havi díjjal?

Bankunk a SpectraNet rendszerhez kapcsolódó Mobil Banking szolgáltatását megszünteti az átállást követően, így a Mobil Bankingnak nem lesz a továbbiakban havi díja. Díjmentesen igényelheti a letölthető Mobil Alkalmazást is.

HOGYAN LÉPEK BE AZ ÚJ eBANKING ALKALMAZÁSBA?

Legfontosabb tudnivaló, hogy a belépésnél a felhasználói azonosítója
és jelszava ugyanaz marad, mint amit eddig használt.


Válasszon nyelvet a felső sávban, majd adja meg felhasználói azonosítóját és jelszavát.

Az alkalmazás különbséget tesz nagy és kisbetűs karakterek között, a biztonsági kód csak a generálástól számított 30 másodpercig érvényes.

A hozzáférési oldal lejár, ha 15 perc után nem írja be a felhasználónevet és a jelszót.

 

Az új eBanking alkalmazás dupla autentikációval működik az Ön biztonsága érdekében!
Kérjük, kövesse az Önre vonatkozó azonosítási eljárást:

  • Ha Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik:
    • Akkor a bejelentkezés oldalon adja meg a korábbi felhasználónevét és jelszavát a két külön mezőben!
    • Ezt követően a korábban rögzített telefonszámára megérkezik a bejelentkezéshez szükséges SMS üzenet egy egyszer használatos kóddal, melynek utolsó 6 számjegyét megadva beléphet az eBanking alkalmazásba.
  • Ha Ön token eszközt használ a bejelentkezéshez:
    • Akkor a bejelentkezés oldalon adja meg a korábbi felhasználónevét.
    • A token eszközén adja meg a helyes PIN kódot, ezt követően generáljon egy egyszer használatos eBanking belépési kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az eBanking alkalmazásba!
  • Ha Ön mToken hitelesítéssel rendelkezik:
    • Akkor a bejelentkezés oldalon adja meg a korábbi felhasználónevét és jelszavát.
    • Ezt követően az mTokennel generáljon egy egyszer használatos kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az eBanking alkalmazásba.

TIPP: Javasoljuk, hogy úgy állítsa be internet böngészőjét, hogy az automatikusan ne tároljon el adatokat.

ÜGYFÉLVÁLASZTÁS

 

Az első belépés alkalmával kiválaszthatja az ügyfeleket,
akiknek pénzügyeit kezelni szeretné.

Azon ügyfelek közül választhat, akikkel kapcsolatosan lekérdezési
vagy rendelkezési joggal rendelkezik.

Amennyiben szeretné, hogy minden alkalommal lássa ezen ügyfelek pénzügyeit, tegye alapértelmezetté ezt a beállítást: tegyen pipát az utolsó sorban található  négyzetbe.
Ezt a beállítást bármikor megváltoztathatja a BEÁLLÍTÁSOK menüpotban.

Az eBanking kezdőlapjának eléréshez kattintson a Következő gombra.

 

 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Hogyan tudok belépni / Belépéshez ugyanazokat az adatokat kell használnom?

A www.unicreditbank.hu oldal bal felső részén az Internet Banking pontban érheti el az új eBankinget. A belépésnél a felhasználói azonosítója és jelszava ugyanaz marad, SMS és mToken esetén a bejelentkezés két lépésben történik. Mielőtt belép, nyelvet tud váltani a baloldalon található, UniCredit logós doboz jobb felső sarkában.

  • Ha Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik:
    • Akkor a bejelentkezés oldalon adja meg a korábbi felhasználónevét és jelszavát a két külön mezőben!
    • Ezt követően a korábban rögzített telefonszámára megérkezik a bejelentkezéshez szükséges SMS üzenet egy egyszer használatos kóddal, melynek utolsó 6 számjegyét megadva beléphet az eBanking alkalmazásba.
  • Ha Ön token eszközt használ a bejelentkezéshez:
    • Akkor a bejelentkezés oldalon adja meg a korábbi felhasználónevét.
    • A token eszközén adja meg a helyes PIN kódot, ezt követően generáljon egy egyszer használatos eBanking belépési kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az eBanking alkalmazásba!
  • Ha Ön mToken hitelesítéssel rendelkezik:
    • Akkor a bejelentkezés oldalon adja meg a korábbi felhasználónevét és jelszavát.
    • Ezt követően az mTokennel generáljon egy egyszer használatos kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az eBanking alkalmazásba.

A kétlépcsős belépéshez is kapok SMS-t. Ennek is lesz díja?

Amennyiben Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik, a felhasználói azonosítója és jelszava megadása után SMS-ben küldünk Önnek egy egyszer használatos belépőkódot. Ennek megadása után tud bejelentkezni a felületre. Ennek az SMS-nek a díja nem kerül felszámításra.

Ugyanakkor ha az eBanking alkalmazásba való belépésnél SMS-en érkező kódot használ, akkor az eBanking alkalmazás használatának havi díja 200 forint. (Ha eddig a tranzakciói hitelesítéséhez SMS-t használt, akkor az eBankingba is SMS-kóddal tud belépni.) A 2019. február 28-ig érvényes akciónk keretében a korábbi havi 150 Ft és a jelenlegi havi 200 Ft közötti különbözet felszámításától bankunk eltekint.

Ha az eBanking-be mToken, vagy fizikai token hitelesítéssel lép be, akkor az Ön havi díja 150 Ft marad.

Milyen böngészővel használhatom? Van preferált böngésző?

Ajánlott böngészők

  1. Google Chrome
  2. Firefox
  3. Safari
  4. Opera
  5. IE8 – korlátozott funkcionalitás, animáció nélkül
  6. IE9, IE10, IE11

Ha jelszót változtatok, ugyanazok a jelszókövetelmények, mint jelenleg?

Igen, ugyanazok. A jelszó minimum 8 és maximum 12 karakterből állhat. A-Z, a-z, 0-9 (nagybetű, kisbetű és számok) bármilyen karaktert választhat úgy, hogy az új jelszónak legalább 1 nagybetűs és legalább 1 kisbetűs karaktert kell tartalmaznia.

MTokennel/tokennel használtam a SpectraNetet. Kell valamit tennem, hogy az mTokennel vagy Tokennel is működjön az új internetbank?

Semmit nem kell tennie, minden ugyanúgy fog működni ahogyan a korábbi alkalmazásban működött. A bejelentkezéshez is használnia kell az mTokent.

Tokent használok, azt hogyan érinti a változás?

A token használatot nem érinti a változás.

AZ ÚJ eBANKING ALKALMAZÁS KEZDŐOLDALA

 

 

Megbízás menü

Belföldi és devizautalásait a Megbízások legördülő menüből érheti el.

 

Felső menüsor

A Kezdőlap gomb vagy a logó megnyomásával mindig visszatérhet a főoldalra.

 

A Hitelezésre kattintva a hiteleivel és hitelkártyáival kapcsolatos adatokhoz és kivonatokhoz juthat.

 

A Bankolás gomb elvezet a számláival és bankkártyáival kapcsolatos adatokhoz és kivonatokhoz, és tranzakció történetéhez.

 

A Befeketetések gomb átirányít az Ön megtakarítási termékeihez (megtakarítási számla, értékpapírok és lekötött betétek).

 

A Terveim megmutatja megtakarítási céljait (pl. új televízió vásárlása, utazás), illetve itt állandó megbízást adhat, hogy a folyószámlájáról a megtakarítási számlájára rendszeresen meghatározott összeget utaljon.

 

Tippek

 

Segítség – az eBankinget érintő kérdéseire itt talál választ.

Fiók- és ATM- kereső – mely segítségével megtalálhatja az Önhöz legközelebbi UniCredit-fiókot vagy automatát.

Kapcsolat – itt kapcsolatba léphet a bankkal.

Árfolyamok – Árfolyamok és kalkulátor.

 

Számlakezelés

A Kötelezettségek oszlopban megjelennek az UniCredit Bank által nyújtott, személyi kölcsönének és jelzáloghitelének, valamint hitelkártyáinak összege.

 

A Rendelkezésre álló összeg oszlop a folyószámlái forintra átváltott összesen egyenlegét mutatja hitelkerettel.

 

A Megtakarítás oszlopban találja a lekötött betétek és megtakarítási számlák teljes összegét forintban.

 

Az egyes, különböző színekkel jelzett számlákra kattintva részletes információkhoz juthat.

Üzenetek és beállítások

Az ÜZENETEK ikonra kattintva megnyílik egy ablak, amely üzenetek küldését,
illetve a bank értesítéseinek fogadását teszi lehetővé.

A Beállítások ikonra kattintva megnyílik egy ablak, amelyben

  • módosíthatja bejelentkezési jelszavát,
  • kezelheti megtakarítási számláját,
  • létrehozhat, módosíthat SMS-értesítéseket,
  • az eBanking nyelvét angolra átállíthatja és
  • alapértelmezettre visszaállíthatja az Ügyfélválasztás során megadottakat beállításokat.

Az eBankingből a Kijelentkezés gombbal jelentkezhet ki.


Pénzügyi tervező

A Pénzügyi tervező segítségével nyomon tudja követni kiadásait.
Ha többet szeretne tudni erről, kattintson ide!

Ez a funkció csak a kezdőlapról érhető el.

 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

SMS beállításaimat tudom kezelni az új felületen?

Igen. SMS szolgáltatásának beállításait a kezdőlap jobb sarkában található fogaskerék ikonra kattintva értheti el.

Lesz valamilyen kereső funkció az új rendszerben?

Igen. Ha az eBanking funkciói között kíván keresni, azt a kezdőlap tetején található keresőben teheti meg. Amennyiben tranzakciói között akar keresni, ahhoz a kezdőlapon kattintson a Bankolás menüpontra, válassza ki számláját, amiben keresni kíván, majd klikkeljen a Tranzakciók áttekintése sor jobb szélén lévő nagyítóra.

A Bankolás menüben találja a felhasználójához rendelt ügyfelek összes számláját. További részletekért kattintson a Számlaadatok elemre.

Tipp: A -ra kattintva átnevezheti számláit, s ez segíti az áttekinthetőséget.

Elektronikus számlakivonatait a Megtekintés gombra való kattintás után felugró ablakban érheti el.

A PDF dokumentumot elmentheti a gépére vagy ki is nyomtathatja.

 

A „Tranzakció áttekintése” megjeleníti a már lekönyvelt, foglalásban lévő
vagy visszautasított tranzakciókat.


A folyószámlájáról történt átutalásokat automatikusan kategóriákba sorolja a rendszer, míg a nem teljesített átutalások „Foglalt” állapotban vannak.

A tranzakciók valamely sorára kattintva részletesen láthatja az összes arra vonatkozó adatot. További tranzakciók megtekintéséhez használhatja a keresési opciót , vagy folytathatja a navigációt az oldal alján.

 

 

Nyomtatás kivonatformátumban

Tranzakciók exportálása PDF-formátumban

Tranzakciók exportálása Excel-formátumban

A tranzakciók előzményeinek részletes keresése: időszak, összeg, kulcsszó és a bejövő vagy kimenő irány alapján.

A tranzakciók megjelenítését a dátum, az átutalások részletei, valamint összeg szerinti rendezésükkel is elvégezheti.

 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Maradnak a limitbeállításaim?

A lakossági bankszámláihoz tartozó tranzakciós és napi limitek esetében az alábbi módosítások történnek az eBankingben és a Mobil alkalmazásban:

  • Az eddigi tranzakciós limit és tranzakciós napi limit elnevezések helyett új elnevezéseket vezettünk be „digitális tranzakciós limit” és „digitális napi limit” néven.
  • A fő szabály, hogy az eBanking felületen meghatározott tranzakciós és napi limiteket „digitális limit” elnevezéssel használjuk tovább.
  • A jövőben a Mobil alkalmazás és az eBanking közös tranzakciós limitet fog használni. Ez azt jelenti, hogy a korábban a SpectraNet Internet Bankingban megadott tranzakciós limit lesz irányadó a Mobil alkalmazásban is.
  • Ha Ön egy számlával rendelkezik, és van SpectraNet Internet Banking hozzáférése is, akkor a Mobil alkalmazásban érvényes digitális limitjei ugyanazok lesznek a jövőben, mint amit a SpectraNet Internet Banking felületen meghatározott.

Példa: Ha a SpectraNet Internet Banking felületen a számlájához tartozó számlaszintű tranzakciós limit 200.000 Ft és a napi limit 500.000 Ft, akkor az új ügyfélszintű digitális tranzakciós limitje 200.000 Ft marad és a digitális tranzakciós napi limitje is 500.000 Ft marad. Ez azt jelenti, hogy akár az internetbankon, akár a Mobil alkalmazásban indít tranzakciót, annak maximális összege 200.000 Ft lehet, és egy napon belül a tranzakcióinak összege a két online csatornán együttesen maximum 500.000 Forint lehet.

  • Ha Ön több számlával rendelkezik és van SpectraNet Internet Banking hozzáférése is,
    • akkor napi limitjei változatlanok maradnak digitális napi limitként,
    • a digitális tranzakciós limitjét a legmagasabb limittel rendelkező számlája alapján határozzuk meg, és az ehhez beállított limit lesz érvényes a jövőben digitális tranzakciós limitként minden bankszámlájára, a eBanking rendszerében és a Mobil alkalmazásban egyaránt.
    • Devizaszámla esetén a fentiek szerinti egységes tranzakciós limitösszeg egy konvertált forintösszeg alapján kerül meghatározásra.

Példa: Ha két számlája van és a SpectraNet Internet bankon a számláihoz tartozó számla szintű tranzakciós limit 200.000 Ft és 100.000 Ft, akkor a jövőben az új digitális tranzakciós limitje egyaránt 200.000 Ft lesz valamennyi számlájára.

  • A napi limitek ezzel szemben nem változnak, azaz ha pl. az egyik számlájánál a napi limit 500.000 Ft a másiknál pedig 300.000 Ft, akkor ezek a digitális napi limitek azaz az 500.000 Ft és 300.000 Ft megmaradnak).

Természetesen Ön a jövőben is módosíthatja mind a digitális napi, mind pedig a digitális tranzakciós limit összegét. Digitális tranzakciós limitként több számla esetén csak egységes limit állítható be.

Jelenleg van olyan számlám, amelyet rendelkezési és van olyan, amelyet lekérdezési joggal kezelek. Ezt ugyanígy fogja kezelni az új rendszer is?

Igen, ezt ugyanúgy fogja kezelni.

Ketten írunk alá. Ezt tudja kezelni az új rendszer is?

Az új rendszerben a tranzakcióknál csak egy aláíró lehet. Ebben az esetben az Ön szerződése megszűnik. Új szerződés kötéséhez be kell fáradnia valamelyik bankfiókunkba és meg kell adnia, hogy a jövőben ki lesz az aláíró.

Van céges és lakossági számlám is, amiket egy azonosítóval kezelek. Ez most is így lesz? / Van ezzel kapcsolatos teendőm?

Ebben az esetben az alábbiak szerint tud belépni:

  • lakossági számlával rendelkező magánszemélyként az átállást követően az eBankingba lép be a meglévő felhasználói azonosító és jelszó mellett SMS-en érkező kóddal vagy mToken/Token kóddal,
  • a céges számlával pedig a SpectraNet Internet Banking rendszerbe a meglévő felhasználói azonosítóval és jelszóval vagy mToken/Token kóddal.

Az új eBanking alkalmazásban utalásait egy helyről intézheti, a MEGBÍZÁS gomb megnyomásával vagy a legördülő menüben található "Megbízások kezelése" opció segítségével: a Megbízás menüponton belül válassza ki a Megbízás kezelése almenüpontot.

SAJÁT SZÁMLÁK KÖZÖTT TÖRTÉNŐ ÁTVEZETÉSEK

 


  • Az Utalás kezdeményezése űrlapon először válassza ki azt a számlát, ahonnan átutalni szeretne ("Megbízó").
  • Kattintson a "Kedvezményezett" mezőre, és megjelenik a saját számláinak listája.
  • Válassza ki a kedvezményezett számláját, amelyre utalni kíván.
  • Adja meg az átutalni kívánt összeget.
  • A "Tovább" gomb aktívvá válik, miután minden kötelező mező kitöltésre került.
  • Figyelem: A saját forintszámlái közötti átvezetés nem igényel tokenaláírást.
  • A "Tovább" gomb megnyomását követően válassza ki a terhelés értéknapját.
  • A Részletek mező kitöltése kötelező az utalás elindításához.
  • A "Fizetés most" gomb megnyomását követően megbízását rögzítjük.

FORINTÁTUTALÁS

 

  • Az Utalás kezdeményezése űrlapon először válassza ki azt a számlát, ahonnan átutalni szeretne ("Megbízó").
  • Kattintson a "Kedvezményezett" mezőre, és megjelenik az összes Ön által kezelt számla listája. Válassza ki a kedvezményezett számláját, amelyre az átutalást kívánja elvégezni.
  • Ha új kedvezményezett számára kíván utalni, adja meg a kedvezményezett nevét a „Kedvezményezett” mezőben, majd kattintson az "Új kedvezményezett" néven lehetőségre. Ezután adja meg a kedvezményezett számlaszámát.
  • Adja meg a pénznemet és az átutalni kívánt összeget.
  • Az új utalás elindításához minden kötelező mezőt ki kell töltenie.
  • Kattintson a "Tovább" gombra.
  • Adja meg a terhelés értéknapját.
  • Adja meg a feldolgozási módot. Jelölje be, ha szeretné, hogy az utalás sürgősen történjen (külön díjazás ellenében van módja igénybe venni ezt a szolgáltatást).
  • Töltse ki a Kedvezményezett mező adatait.
  • Ha kívánja, mentse el a megbízást sablonként.
  • A "Részletek" mező kitöltése kötelező!
  • A "Fizetés most" gomb megnyomását követően megbízását rögzítjük!
  • Beküldött megbízását írja alá tokennel, SMS-sel vagy mTokennel.
  • Üzenetet kap, miszerint: "Sikeresen megkaptuk megrendeléseit/a megbízásokat feldolgozásra".





DEVIZAÁTUTALÁS

 

  • Az Utalás kezdeményezése űrlapon először válassza ki azt a számlát, ahonnan átutalni szeretne ("Megbízó").
  • Kattintson a "Kedvezményezett" mezőre, és megjelenik az összes Ön által kezelt számla listája. Válassza ki a kedvezményezett számláját (ez lehet akár az Ön egy másik devizaszámlája is), amelyre az átutalást kívánja elvégezni.
  • Ha új kedvezményezett számára kíván utalni, adja meg a kedvezményezett nevét a "Kedvezményezett" mezőben, majd kattintson az "Új kedvezményezett ... néven" lehetőségre. Ezután adja meg a kedvezményezett számlaszámát.
  • Adja meg a pénznemet és az átutalni kívánt összeget, illetve a BIC-kódját vagy a kedvezményezett bank nevét és címét.
  • Az új utalás elindításához minden kötelező mezőt ki kell töltenie.
  • Kattintson a "Tovább" gombra.
  • Adja meg a terhelés értéknapját.
  • Adja meg a feldolgozási módot. Jelölje be, ha szeretné, hogy az utalás sürgősen történjen (külön díjazás ellenében van módja igénybe venni ezt a szolgáltatást).
  • Töltse ki a Kedvezményezett mező adatait.
  • Ha kívánja, mentse el a megbízást sablonként.
  • A "Részletek" mező kitöltése kötelező!
  • A "Fizetés most" gomb megnyomását követően megbízását rögzítjük!
  • Beküldött megbízását írja alá tokennel, SMS-sel vagy mTokennel.
  • Üzenetet kap, miszerint: „Sikeresen megkaptuk megrendeléseit/a megbízásokat feldolgozásra".
  • Tipp: A „Kedvezményezett” mezőben az okos keresés funkció révén hozzáférhet az eBanking alkalmazásban és a korábbi SpectraNet Internet Banking rendszerben elmentett sablonokhoz vagy kedvezményezetteihez, hitelkártya számláihoz vagy korábbi megbízásai adataihoz.


A "Kedvezményezett" mezőben a sablon nevének vagy egy korábbi kedvezményezett nevének megadásával a kérdéses számlaszám megjelenik a legördülő listában, "Létező/Korábbi kedvezményezett" néven vagy a "Mentett kedvezményezett tranzakciók"/"Sablonok" név alatt  (mint az alábbi példában).


Aláírásra váró átutalási megbízásait megtalálhatja az "Áttekintés és aláírás". A menüpont eléréséhez tegye a következőt:

  • A "Megbízások" legördülő menüben kattintson a "Függő megbízások" almenüpont melletti dollár jelre.
  • Az aláírásra váró tételek közül válassza ki a megfelelő tételt (az érték alatti jelölőnégyzet bejelölésével), generáljon egy tokenkódot és a lista alján található mezőbe írja be azt. A "Tovább" gomb megnyomásával aláírhatja megbízásait. Ezután megjelenik a: "Sikeresen megkaptuk a megrendeléseit/megbízásokat feldolgozásra" rendszerüzenet.


Az elmentett fizetési megbízás módosításához kattintson a "Részletek" gombra. Ha az aláírások menüben több tétel is szerepel, csak a kívánt megbízásokat jelölje ki.

HITELKÁRTYA-VISSZAFIZETÉS

 

A hitelkártya-visszafizetés a hitelkártya első betűinek az "Utalás kezdeményezése" űrlap "Kedvezményezett" mezőjébe történő beírásával történik.

  • A kedvezményezett neve első karaktereinek beírása a kedvezményezett mezőbe:

A továbbiakban cselekedjen a Forintátutalás bekezdésben foglaltaknak megfelelően.

GYAKORI UTALÁSOK FUNKCIÓ

 

A Gyakori utalások/gyors fizetés funkció hasznára lehet, ha bizonyos utalásokat rendszeresen kezdeményez. Kattintson a "Megbízás" gombra, majd a megnyíló "Utalás kezdeményezése" űrlap jobb oldalán a "Gyakori utalások" szekció alatt a "Hozzáadás" gombra.

A legördülő listában megtalálja az összes mentett sablont (beleértve a korábbi SpectraNet Internet Banking  alkalmazásban mentetteket is).

Figyelem: Gyakori utalás esetén annak részleteit módosíthatja az aláírás előtt.

Gyakori utalásainak törléséhez kattintson a "Módosít" gombra, majd a törlés ikonra. Összesen kilenc sablont hozhat létre gyakori utalásaihoz.

FÜGGŐ MEGBÍZÁSOK

 

A Megbízások szekción belül, a „Megbízás” gomb alatti legördülő listában, a „Függő megbízások” menüpont a feldolgozás alatt álló függő tranzakciókat jeleníti meg.
Egy a "Függő megbízások" menüben levő tranzakció, amely "Aláírásra vár" státuszban  van, aláírható az "Aláírásra vár" gombra kattintva, vagy törölhető, ha a tétel nevére, majd az így megjelenő "Törlés" gombra kattint. "Feldolgozás alatt" álló tétel nem törölhető.

ÁLLANDÓ ÁTUTALÁSI MEGBÍZÁSOK

 

Az "Állandó Átutalások" opció kiválasztásakor áttekintést kaphat mind a belföldi, mind a nemzetközi ütemezett tranzakcióiról, azok állapotáról és a rájuk vonatkozó alapvető információkról, mint például: esedékesség dátuma, név, kedvezményezett adatai, illetve összeg.  


Az állandó átutalási megbízás olyan különleges tranzakció, amely meghatározott időközönként automatikusan ismétlődik. Az állandó átutalást mind forintban, mind más devizanemben kezdeményezheti.

Az "Új megbízás" gombra kattintva új állandó átutalási megbízást rögzíthet.

 

 

Az új állandó átutalási megbízás rögzítése a "Fizetés most" gombra kattintva történik. Így megbízása "Aláírásra vár" státuszba kerül. Megbízása aláírását követően az állandó átutalás státusza "Aktívvá" válik. Amennyiben aktív állandó átutalását megváltoztatja, azt újra alá kell írnia. A beütemezett állandó átutalási megbízás eredeti formájában aktív marad mindaddig, ameddig a megváltoztatott megbízást is aláírja.

Az aktív állandó átutalási megbízás törléséhez nyissa meg az aktív megbízást és nyomja meg a "Törlés" ikont.

Kétféle állandó átutalási megbízás létezik:

  • Állandó összeg: időközönként egy fix összeget utal át.
  • Összevezetés: változó összeget utal át (meghatározott minimális és maximális összeg között) rendszeresen, úgy, hogy a számláján mindig előre meghatározott összeg maradjon.


 

CSOPORTOS BESZEDÉSI FELHATALMAZÁSOK/MEGBÍZÁSOK

 

Ha UniCredit bankszámlával rendelkezik, az eBanking  alkalmazással engedélyezheti a Bank számára közvetlen terhelés végrehajtását bármely olyan szolgáltató részére, amellyel a Bank közvetlen terhelésre vonatkozó megállapodást kötött.

A kedvezményezett szolgáltatók csoportos beszedési megbízásai egyedi,  a szolgáltatók által megadott kitöltendő mezőket tartalmaznak.

Ahhoz, hogy a csoportos beszedési megbízást a Bank megkapja és feldolgozza, alá kell írni azt. A megbízás megváltoztatásához ki kell jelölni a kérdéses megbízást, és a kívánt módosítás elvégzése után újra alá kell írni. Az új megbízás aláírásáig a régi megbízás eredeti formájában aktív marad.

A törléshez jelölje meg a megbízást, majd kattintson a „Törlés” ikonra. Az érvénytelenítő megbízást úgyszintén alá kell írni. Az érvénytelenítő megbízás aláírásáig a régi megbízás aktív marad.

 

 

KEDVEZMÉNYEZETTEK ÉS SABLONOK

 

Amennyiben a “Sablonok kezelése” opciót választja, akkor az a Kedvezményezettek és Sablonok menübe irányít, ahol megtekintheti a forintban és más devizában mentett kedvezményezettjeit és sablonjait. Itt kívánsága szerint új kedvezményezetteket is megadhat.

 

 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Ugyanúgy látni, kezelni tudom az érvényes állandó megbízásaimat, mint eddig?

Igen. SMS szolgáltatásának beállításait a kezdőlap jobb sarkában található fogaskerék ikonra kattintva értheti el.

Állandó átutalási megbízásait a Megbízások menüpont alatti legördülő választólista „Állandó átutalási megbízások” pontjára kattintva kezelheti. Új állandó átutalási megbízást is rögzíthet, vagy akár arra is van lehetősége, hogy régi állandó átutalási megbízásait módosítsa.

 

Beszedés előtt kapok-e értesítést-e az eBankingban arról, hogy esedékes a jövőben egy csoportos beszedés?

Az esedékes beszedéseit az eBankingban a „Megbízások” felirat melletti nyílra kattintva legördülő „Függő megbízások” pontban láthatja, automatikus értesítést a rendszer erről nem küld.

Vissza tudom-e utasítani/törölni tudom-e a beszedésre váró megbízást?

Lehetősége van arra, hogy törölje/visszautasítsa a beérkező csoportos beszedés kérést. Ezt az eBankingban A „Megbízások” felirat melletti nyílra kattintva legördülő „Függő megbízások” pontban, a visszautasítandó/törlendő tételt kiválasztva - és ott a Törlés gombra kattintva - tudja megtenni.

 

Sárga csekkes befizetés funkció elérhető lesz?

Ez a funkció nem elérhető a rendszerben, azonban az ingyenesen letölthető Mobil applikációban elérheti ezt a funkciót.

Beküldött megbízásokat a könyvelés előtt vissza tudom vonni?

Abban az esetben tudja az aláírt megbízást visszavonni, ha az utalás belföldi forintátutalás, státusza pedig „Feldolgozás alatt” (nem könyvelt).

Díjmentes készpénzfelvételi nyilatkozatot tudok leadni?

Igen! Az eBanking felületén a saját számlával rendelkező felhasználó ingyenes ATM készpénzfelvételi kérelmet is benyújthat. Ezt a Megbízások menüpont/Nyilatkozat ingyenes készpénzfelvételről pontjában találja.

Látni fogom a még le nem könyvelt, foglalt tranzakciók részleteit?

Az eBankingban a „Megbízások” felirat melletti nyílra kattintva legördülő „Függő megbízások” pontban láthatja az online csatornákon (eBanking, Mobil Banking) kezdeményezett terhelések és a bejövő terhelések (pl. csoportos megbízás) részleteit a megbízás teljesülése előtt.

Itt is be tudom állítani az egyes megbízástípusoknál az alapértelmezett számlaszámokat?

Az eBankingban erre nincs lehetőség.

Nyomon tudom majd követni a beküldött megbízások státuszát? Ha valamit nem tudtak teljesíteni, kapok erről egyértelmű visszajelzést az új rendszerben?

Igen! Függőben lévő tranzakcióiról a „Megbízások” menüpont melletti legördülő választólista „Függő megbízások” pontjában tájékozódhat. Az aláírásra váró megbízásokról kilépéskor figyelmeztető üzenetet kap.

A már feldolgozott tételeket a Bankolás menüpontban a számla kiválasztását követően, a számla részleteit legördítve nézheti meg a tranzakció részleteit.

A sablonjaim átkerülnek az új rendszerbe?

Igen. Sablonjait megtekintheti, módosíthatja a Megbízások menüpontban a Sablonok kezelése almenüpontban. Ha sablonját használni szeretné, Menjen be a Megbízások menüpontba, ahol a számla kiválasztása után a „Kedvezményezett” mezőben a kereső funkció révén hozzáférhet a korábbi SpectraNet Internet Banking rendszerben elmentett sablonjaihoz vagy kedvezményezetteihez, hitelkártyaszámláihoz vagy korábbi megbízásai adataihoz.

Ha voltak előkészített, még alá nem írt megbízásaim az átállás előtt, azok átkerülnek az új rendszerbe?

Minden megbízást átviszünk az új rendszerbe, az alá nem írtakat is.

Ha nem sikerül beküldenem a megbízást (limitprobléma, aláírási jelszó probléma, jogosultsági probléma miatt), azt egyértelműen jelzi nekem az új rendszer?

Ha a megbízás beküldése sikertelen (pl. limitbeállítás, aláírási jogosultság, jóváhagyás, fedezethiány stb. probléma miatt), az eBanking ezt önnek hibaüzenetben jelzi.

A Hitelezés menüben találja a felhasználójához rendelt ügyfelek
összes kölcsönét.

Tipp: A -ra kattintva átnevezheti hiteleit, s ez segíti az áttekinthetőséget.

 

A "Visszafizetési tranzakciók"

 

Visszafizetési tranzakciók exportálása PDF-formátumban

Visszafizetési tranzakciók Excel-formátumban

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Betétlekötésnél lesz lehetőség akciós betétet lekötni?

Akciós betétlekötési megbízások kizárólag személyesen, a bankfiókokban, illetve Telefonbankon keresztül adhatók meg. A betéti szerződések részletes leírását az Általános Üzleti Feltételek tartalmazza.

Betétfeltörés automatizálódik (a mostani lassú folyamat helyett)?

Ez a funkció az eBankingban is a régi rendszerhez, a SpectraNet Internet Bankinghoz hasonlóan fog működni.

A Befektetés gombra kattintva érheti el Megtakarítási számláit és Lekötött betéteit.

További részletekért kattintson a
Számla adatok elemre.

Banki nyilatkozatainak megtekintéséhez kattintson a Nyilatkozatok megtekintésére.

Tipp: A -ra kattintva átnevezheti számláit, s ez segíti az áttekinthetőséget.

 Tranzakciók exportálása PDF-formátumban

Tranzakciók exportálása Excel-formátumban

A tranzakciók előzményeinek részletes keresése:
időszak, összeg, kulcsszó és a bejövő vagy kimenő irány alapján.
A tranzakciók megjelenítését a dátum, az átutalások részletei, valamint összeg szerinti rendezésükkel is elvégezheti.

 

 

A Lekötött betétei fül alatt találja a felhasználójához
rendelt ügyfelek lekötött betéteit.

További részletekért kattintson a Betéti adatok elemre.

Új betét lekötőséhez kattintson az Új betét lekötésére.

KÖVESSE KIADÁSAIT!

 

Kövesse kiadásait és valósítsa meg céljait.

Az eBanking alkalmazás legnagyobb újítása, hogy az alkalmazás használatával nyomon tudja követni kiadásait: jobban megérti,
mire megy el a pénze.


Hol
találom?

A kezdőlapot lejjebb gördítve éri el a "Költségvetési terv" néven futó grafikus felületet.



Személyre szabás

Az alapbeállítás a kiválasztott ügyfelekhez tartozó számlákon jelentkező utolsó havi kiadásokat, előre meghatározott kategóriákba bontva jeleníti meg. Minden kör más-más költségkategóriát takar.

A felső menüben kiválaszthat egy adott kategóriát és megtekintheti az ehhez a kategóriához tartozó alkategóriákat és kiadásokat.

Az Év menüpontra kattintva az egész éves kiadásait tekintheti oszlop diagramm formájában.

Költségkeret meghatározása

Minden kategóriához beállíthat egy költségkeretet. A "Költségvetés beállítása" gombra kattintva adja meg azt az összeget, amennyit az adott kategóriában költeni szeretne és nyomja meg a "Mentés" gombot. Ezt követően nem csak azt fogja látni, hogy mennyi pénzt költött egy kategóriában, hanem azt is, hogy hol tart az Ön által meghatározott kerethez képest.

A Költésáttekintő a fix kategóriák, a számlaforgalmából leszűrt információk és az Ön által megadott adatok alapján működik. Ezek az adatok kizárólag tájékoztató jellegűek, céljuk a pénzügyi tudatosság növelése, de az abban foglaltak a Bank részéről további kötelezettség- vagy felelősség vállalást nem jelentenek.






A kiadások besorolásának beállítása

A Bankolás menüpont alatt tekintse meg a folyószámlájához tartozó tranzakciókat. A "tranzakciós lista" tételei mellett egy piktogramot talál (házikó, pénzeszsák), amely azt a kategóriát jelzi (pl. házikó=háztartás), ahova automatikusan soroltuk az adott kiadást. Amennyiben más kategóriába sorolná az adott kiadást, kattintson a piktogramra, majd az így megnyíló menüből kiválasztja azt a kategóriát, illetve alkategóriát, ahova sorolni kívánja az adott kiadást.

A "Kategorizálatlan" kiadások bekategorizálása

A tranzakciók között lesznek olyan kiadások is, amelyet a rendszer nem tud kategorizálni, ezek mellett a "Kategorizálatlan" kiírást találja. Ezeket a tételeket úgy tudja kategorizálni, hogy rá kattint a "Kategorizálatlan" kiírásra, majd az így megnyíló menüből kiválasztja azt a kategóriát, illetve alkategóriát ahova sorolni kívánja az adott kiadást. Az Önnek megfelelő kategória kiválasztásával nem csak azt éri el, hogy az adott kiadást átsoroljuk, hanem a jövőben automatikusan ebbe a kategóriába soroljuk az ilyen típusú kiadásait.



Spinning wheel animation

Loading