Bankkártya tranzakciókat követő értesítés EKB árfolyamhoz számított árrésről

 

Ha Ön olyan – a bankkártya mögötti számla pénznemétől eltérő - sikeres bankkártyás tranzakciót kezdeményez euróban vagy valamely Európai Gazdasági Térségi (EGT) tagállam eurótól eltérő nemzeti pénznemében, amely során az  EGT két devizaneme között történik átváltás, díjmentes SMS értesítést kap. Az értesítésben egy százalékos árrést küldünk, amely a bankunk által alkalmazott árfolyam és az Európai Központi Bank (EKB) árfolyama közötti különbséget mutatja meg.

 

Miért kapok ilyen üzeneteket? Az Európai Unióban történő határokon átnyúló fizetésekről szóló Európai Parlament és a Tanács 2021/1230 rendelete 4. cikkének megfelelően, amely kimondja, hogy elektronikus értesítést kell a fogyasztóknak kapniuk a betéti- és hitelkártyával kezdeményezett tranzakciók elszámolása során felmerülő, két EGT devizaneme között felmerülő konverziós költségről, annak százalékos árréséről.

Milyen árfolyamokat használ a bank?

Az átváltásokhoz bankunk által használt aktuális árfolyamokat az alábbi linken érheti el:

https://www.unicreditbank.hu/hu/maganszemelyek/exchange_rate.html

Az EKB hivatalos árfolyamait a következő odalon tekintheti meg:

https://hu.euro-rates.info/

Mindenki kap ilyen üzenetet? A szolgátatás minden ügyfelünkhöz automatikusan beállításra kerül, hacsak ennek mellőzését nem kérte a kártya igénylésekor vagy időközben le nem mondta, illetve a jövőben le nem mondja a szolgáltatást.

Milyen számra kapom az üzenetet? Az Internetes biztonsági szolgáltatásához kapcsolódóan nyilvántartott mobiltelefonszámra küldi a bank az SMS-eket.

Az üzenetben a könyvelt költséget láthatom? Nem. Az üzenetek tájékoztató jellegűek, az engedélykéréskor érvényes árfolyam eltérhet a tranzakció tényleges elszámolásának időpontjában jegyzett árfolyamtól. A tranzakciók elszámolásának árfolyamáról részleteiben az UniCredit Bank Hungary Zrt. Bankkártya Üzletszabályzat mellékletének I/3. pontjában tájékozódhat.

Minden érintett tranzakció után kapok SMS-t? Nem, az azonos hónapban, ugyanazon pénznemben, egymást követően kezdeményezett tranzakciók esetén a bank az üzenetet kizárólag az első tranzakciót követően küldi meg. Valamint ha ugyanazon tranzakció során több, különböző pénznemű bankszámla is érintett, bankszámlánként külön értesítést fog kapni.

Lemondható az üzenet? Ha Ön nem szeretne ilyen értesítéseket kapni, a szolgáltatás bármikor lemondható személyesen bankfiókjainkban vagy az [UniCredit Telefonbank] szolgáltatáson (+36 1/20/30/70 325 3200) keresztül.

Ez minden? A szolgáltatás további részleteiről az UniCredit Bank Hungary Zrt. Bankkártya Üzletszabályzatának 7.7/A pontjában olvashat.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo