Exim Jövő Exportőrei Beruházási hitel

 

Az UniCredit Bank az Eximbank által refinanszírozott Versenyképességet Javító Hitelprogram Jövő Exportőrei Alhitelprogramja keretében kedvező kamatozású beruházási hitelt kínál forintban vagy euróban belföldi kis- és középvállalkozásoknak (KKV-k) és nagyvállalatoknak.

A hitelprogram célja, hogy a vállalkozások versenyképességét javítsa és elősegítse megjelenésüket az exportpiacokon.

A program keretében nyújtott kedvezményes kamatozású hitel állami támogatásnak, formáját tekintve kedvezményes kamatozású kölcsönnek minősül.

A hitelnek a választott támogatási kategória alapján támogatástartalma van:

  • az 1407/2013/EU rendelet alapján „de minimis“ kategóriában vagy
  • a 651/2014/EU rendelet csoportmentességi rendelet 14. cikke alapján regionális beruházási támogatás vagy
  • 17. cikke alapján KKV-nak nyújtott beruházási támogatás kategóriában.

 

Miért előnyös ez a hitel az Ön vállalkozásának?

  • Kedvező, államilag támogatott, fix hitelkamattal juthat beruházási hitelhez.
  • A futamidő nagyvállalatok esetén maximum 10 év, KKV-k esetén akár 15 év is lehet.
  • A beruházás kivitelezéséhez és annak hasznos élettartamához igazodó hosszú távú finanszírozási forrás, előre rögzített, kiszámítható finanszírozási költségekkel és adósságszolgálattal.

Kinek ajánljuk a Jövő Exportőrei Beruházási hitelt?

 

Minden olyan devizabelföldi gazdálkodó szervezetnek, amely

  • új létesítmény létrehozását vagy
  • kapacitásbővítést tervez vagy,
  • termékpalettáját bővíteni kívánja (új termék bevezetését tervezi), vagy
  • innovatív technológiák bevezetését tervezi, vagy
  • a fentiekhez kapcsolódó, már folyamatban lévő beruházását szeretné befejezni, és az igényelt hiteltámogatási kategóriának és az Eximbank által elvárt követelményeknek megfelel.

 

A Jövő Exportőrei Beruházási hitel jellemzői:

Hitel típusa: beruházási hitel.
Hitelösszeg: minimum 10 millió forint vagy 30 ezer euró. A támogatási korlátok függvényében alakul a hitelösszeg maximuma.
Elvárt saját erő: minimum a beruházás nettó értékének 15%-a, regionális beruházási támogatás kategóriában 25%-a.
Futamidő: KKV-k esetén a szerződéskötéstől számított max. 15 év, nagyvállalatok esetén max. 10 év.
Rendelkezésre tartási időszak: a kivitelezési időszakkal összhangban határozzuk meg, de maximum 2 év és nem haladhatja meg a türelmi idő mértékét.
Devizanem: forint vagy euró.
Kamat: az ügyfélminősítés és a hitel fedezettsége alapján egyedileg kerül meghatározásra, a teljes futamidőre rögzített fix kamat.
Kamatfizetés: 1, 3 vagy 6 havonta.
Törlesztés: a rendelkezésre tartási időszakot követően 1, 3 vagy 6 havonta, egyenlő összegű tőkerészletekben vagy egyedi törlesztési terv alapján.
Egyszeri díj: maximum 0,75% a hitelösszeg után számítva.
Rendelkezésre tartási jutalék: 0,5% p.a.
Monitoring díj: maximum 600 forint vagy 600 euró minden megkezdett millió forint vagy euró összegre vetítve.
Szerződésmódosítási díj: a bank vállalati kondíciós listája szerinti.
Megtörési költség: előtörlesztés esetén esedékes, amennyiben az előtörlesztés nem kamatfizetéskor történik. A díjat az Eximbank számítja ki.
Egyéb költség: a Kamatkiegyenlítési Rendeletben (85/1998. /V.6./ Kormányrendelet) foglaltak nem teljesítéséből adódó költség.

 

A Jövő Exportőrei Beruházási Hitel nem használható fel:

  • befejezett (a hitelkérelem Eximbankhoz történő benyújtása előtt aktivált) beruházás finanszírozására;
  • hitelátvállalásra (korábban más banktól felvett Exim hitel nem vállalható át);
  • hitelkiváltásra;
  • magánszemély tulajdonában álló (akkor sem, ha a magánszemély a hitelfelvevő cégcsoportjába tartozik) vagy bérelt ingatlanon történő fejlesztésre (akkor sem, ha cégcsoporton belüli bérlésről van szó);
  • értékesítési/bérbeadási célú lakóingatlan finanszírozására;
  • személygépjárművek finanszírozására;
  • cégcsoporton belüli ingatlan/létesítmény/immateriális javak vásárlására;
  • értéknövelő beruházás nélkül, bérbeadás útján történő hasznosítási célú ingatlan/létesítmény vásárlásra;
  • olyan tevékenység finanszírozására, amely magyar vagy uniós jogszabályba ütközik;
  • re-export finanszírozására;
  • környezetvédelmi előírásokba ütköző tevékenységek finanszírozására;
  • értékpapír, üzletrész, pénzügyi eszköz, jogi személy részére teljesítendő vagyoni hozzájárulás, kamat, spekulatív ügylet, befektetés finanszírozására;
  • nem vállalkozási célú tevékenységet szolgáló kiadás finanszírozására;
  • visszaigényelhető ÁFA, vám, köztartozások finanszírozására;
  • szankciós listán szereplő relációba történő áruértékesítés/szolgáltatásnyújtás finanszírozására;
  • harmadik országba vagy uniós tagállamba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenység finanszírozására;
  • a harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységekhez nyújtott támogatásra, nevezetesen az exportált mennyiségekhez, az értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódó támogatásra;
  • importtermékkel, szolgáltatással szemben hazai termék, szolgáltatás felhasználásához nyújtott finanszírozásra;
  • szélessávú hálózatok finanszírozására;
  • az 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet hatálya alá tartozó halászati és akvakultúra-ágazat, mezőgazdasági termékek finanszírozására;
  • mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével kapcsolatos tevékenység finanszírozására (minden olyan tevékenység finanszírozható, amely szerepel a Vidékfejlesztési Minisztérium által kiadott, az exim.hu-n elérhető listán);
  • mezőgazdasági termékek feldolgozásának és forgalmazásának ágazatában nyújtott finanszírozásra, a következő esetekben:
    • amennyiben a finanszírozás összegét az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalomba hozott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján rögzítik; vagy
    • amennyiben a finanszírozás feltétele, hogy azt teljesen vagy részben továbbítsák az elsődleges termelőknek;
  •  MIGA (Multilateral Investment Guarantee Agency) kizáró listán szereplő tevékenység finanszírozására (exim.hu-n elérhető lista);
  •  vissza nem térítendő támogatás finanszírozására;

de minimis támogatási kategória esetén továbbá:

  • közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében teherszállító járművek megvásárlására, valamint
  • olyan célra, amely nem felel meg az 1407/2013/EU bizottsági (de minimis) rendelet feltételeinek.

Regionális beruházási támogatás esetén továbbá:

  • az acélipari, a szénipari, a hajógyártási, a szintetikusszál-ipari, a szállítási ágazati – a kapcsolódó infrastruktúrával együtt –, az energiatermelési és elosztási, valamint az energetikai infrastruktúrával kapcsolatos tevékenységek javára nyújtott támogatásra;
  • ha a hiteligénylő a beruházással/projekttel kapcsolatos munkákat a hitelkérelem Eximbankhoz történő benyújtását megelőzően már megkezdte; A hitelkérelem benyújtása előtt felmerült, a beruházáshoz kapcsolódó előkészítési munkák költségei a beruházás elszámolható költségei között nem vehetőek figyelembe;
  • kutatási infrastruktúra finanszírozására, valamint
  • olyan célra, amely nem felel meg a 651/2014/EU bizottsági rendelet 14. cikke feltételeinek.

KKV-nak nyújtott beruházási támogatás esetén továbbá:

  • ha a hiteligénylő a beruházással/projekttel vagy tevékenységgel kapcsolatos munkákat a hitelkérelem Eximbankhoz történő benyújtását megelőzően már megkezdte; A hitelkérelem benyújtása előtt felmerült, a beruházást előkészítő munkák költségei a beruházás elszámolható költségei között nem vehetők figyelembe;
  • kutatási infrastruktúra finanszírozására, valamint
  • olyan célra, amely nem felel meg a 651/2014/EU bizottsági rendelet 17. cikke feltételeinek.

 

Az Exim Jövő Exportőrei Beruházási Hitelt nem kaphatja meg olyan vállalkozás, amely

  • a cégnyilvántartásba nincs jogerősen bejegyezve, illetve egyéni vállalkozó esetén nem szerepel az EVNY[1] nyilvántartásában;
  • csőd-, felszámolási eljárás, végelszámolás alatt áll;
  • ellen végrehajtási eljárás van folyamatban;
  • ellen a cégbíróság megszüntetési vagy törlési eljárást indított, egyéni vállalkozó státusza az EVNY nyilvántartás szerint megszüntetett vagy felfüggesztett;
  • adószámát felfüggesztették vagy törölték;
  • lejárt esedékességű adó- vagy adók módjára behajtható köztartozása van, kivéve, ha az adóhatóság fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett neki;
  • a KHR nyilvántartás alapján lejárt tartozással rendelkezik;
  • jogszabályba ütköző tevékenységet folytat;
  • nem tett eleget az előírt határidőben az Európai Bizottság állami támogatás felfüggesztését vagy állami támogatás visszafizettetését elrendelő határozatának;
  • az államháztartás alrendszereiből, az Európai Unió előcsatlakozási eszközeiből vagy a Strukturális és Kohéziós Alapokból juttatott valamely támogatással összefüggésben – az elmúlt 3 évben  ̶  a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét neki felróható okból nem teljesítette;
  • valamely érintett személye ellen a Korrupcióellenes Nyilatkozat szerinti, a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvényben (Btk.) meghatározott korrupciós bűncselekmények (XXVII. fejezet) vagy a 2013. június 30-áig hatályos, a Büntető Törvénykönyvről szóló  1978. évi IV. törvényben (régi Btk.) meghatározott közélet tisztasága elleni bűncselekmény (XV. fejezet, VII. cím) gyanúja miatt büntetőeljárás van folyamatban, és a megelőző 5 éven belül vádemelésre vagy jogerős elmarasztaló ítélet meghozatalára került sor;
  • a tevékenysége folytatásához szükséges valamely hatósági engedéllyel nem rendelkezik;
  • fő tevékenysége: fegyver, lőszergyártás, szerencsejáték, fogadás, pénzügyi közvetítés, biztosítás, viszontbiztosítás, nyugdíjalapok, egyéb pénzügyi tevékenység;
  • a hatályos társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény alapján ellenőrzött külföldi társaságnak minősül;
  • saját maga vagy valamely tulajdonosa/vezető tisztségviselője az EU, az ENSZ vagy az USA szankciós eljárásrendjének korlátozó hatálya alá esik;
  • vonatkozásában a hatályos pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvényben (Pmt.) előírt ügyfél-átvilágítás nem hajtható végre;
  • tulajdonosi szerkezete vagy a Pmt.-ben meghatározott tényleges tulajdonosa nem ismerhető meg;
  • esetében azon munkavállalók száma, akik után Magyarországon történik járulékfizetés, nem éri el a foglalkoztatottak 50%-át (a 85/1998. Kormányrendelet alapján).

De minimis támogatási kategória esetén kizárt továbbá:

  • az a nagyvállalkozás, amely a referencia-kamatláb és a leszámítolási kamatláb megállapítási módjának módosításáról szóló 2008/C 14/02 sz. bizottsági közlemény (a továbbiakban: bizottsági közlemény) szerint nincsen legalább B hitelminősítésnek megfelelő helyzetben;
  • az a vállalkozás, amely nem felel meg az 1407/2013/EU bizottsági (de minimis) rendelet feltételeinek.

Regionális beruházási támogatás esetén kizárt továbbá:

  • az a nagyvállalkozás, amely a referencia-kamatláb és a leszámítolási kamatláb megállapítási módjának módosításáról szóló 2008/C 14/02 sz. bizottsági közlemény (a továbbiakban: bizottsági közlemény) szerint nincsen legalább B hitelminősítésnek megfelelő helyzetben;
  • az a vállalkozás (beruházó) vagy vele egy vállalatcsoportba  tartozó beruházó, amely a támogatási kérelem benyújtását megelőző két évben a támogatási kérelemmel érintett tevékenységgel azonos vagy hasonló tevékenységet szüntetett meg az Európai Gazdasági Térség (EGT) területén, vagy a támogatási kérelem benyújtásakor bármelyikőjük tervezi, hogy a támogatási kérelem benyújtásától a beruházás befejezéséig, valamint hogy a beruházás befejezésétől számított két éven belül a támogatási kérelemmel érintett tevékenységgel azonos vagy hasonló tevékenységet szüntet meg az EGT területén;
  • az a vállalkozás, amely nem felel meg a 651/2014/EU bizottsági rendelet 14. cikke feltételeinek.

 

A jelen tájékoztató nem teljes körű. A hitelprogram további feltételei megtalálhatók az Eximbank honlapján: www.exim.hu

 

Ha tájékoztatónk felkeltette az érdeklődését, kérjük, kérdéseivel forduljon bizalommal a kapcsolattartójához vagy a bankfiókban dolgozó munkatársainkhoz. Bankunkról és termékeinkről további információt a www.unicreditbank.hu című honlapunkon talál.

UniCredit Bank Hungary Zrt.

 

 

A jelen tájékoztató nem minősül ajánlattételnek. A bank a kondíciók változtatásának jogát fenntartja. Az UniCredit Bank fenntartja a jogot, hogy a hitel igénylése és a beadott dokumentumok alapján egyedileg döntsön a hitel folyósításáról, annak összegéről és feltételeiről.