BIZTONSÁGI TÁJÉKOZTATÓ - AJÁNLÁSOK AZ INTERNET ÉS MOBIL BANKING BIZTONSÁGOS HASZNÁLATÁHOZ

Tisztelt Ügyfelünk!

Felhívjuk figyelmét, hogy bankunk soha semmilyen körülmények között nem fordul ügyfeleihez e-mailben, SMS útján azért, hogy személyes, illetve elektronikus adatainak megadását, egyeztetését, megváltoztatását kérje vagy azért, hogy üzenet elolvasását kezdeményezze. Ha az említettekhez hasonló tárgyú – esetleg magyartalan vagy nyelvtanilag hibás – e-mailt vagy SMS-t kapna, akkor arra semmilyen formában ne válaszoljon, ne kattintson a levélben szereplő internetes linkekre és ne adja meg az Ön azonosításához szükséges információkat!

Kérjük, hogy minden esetben közvetlenül az UniCredit Bank www.unicreditbank.hu címen elérhető honlapján keresztül jelentkezzen be Internet Banking rendszerünkbe! Nagyon fontos, hogy e-mailben kapott linken keresztül soha ne indítsák el az Internet Bankingszolgáltatást!

Figyelmébe ajánljuk az Internet és Mobil Banking szolgáltatásokhoz kapcsolódó biztonsági közleményünket is, melyben olyan alapvető információkkal és általános érvényű tanácsokkal állunk a rendelkezésére, melyek figyelembevételével és alkalmazásával továbbra is biztonságosan intézheti pénzügyeit interneten és mobiltelefonon.
Biztonsági közleményünket itt elérheti

Kérdése esetén, vagy ha segítségre van szüksége, kérjük, ugyancsak hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a fenti számokon.

Üdvözlettel
UniCredit Bank Hungary Zrt.

-------------------------------------------------------------------------------------------
 A BANKSZÖVETSÉG FIGYELEMFELHÍVÁSA PÉNZFORGALMI CSALÁSI KÍSÉRLETEKKEL KAPCSOLATBAN

2018. október 9.

Hogyan ne kerüljünk a csalók hálójába 

Magyarországon havonta több mint 100 ember esik az adathalászok áldozatául

A piaci cégek folyamatosan fejlesztik biztonsági rendszereiket, de nagyobb körültekintés szükséges az ügyfelek részéről is

Magyarországon havonta több mint 100 adathalászok által elkövetett bűncselekmény válik ismertté a hatósági és vállalati statisztikák szerint. Ez a szám feltehetően csak töredéke a ténylegesen megtörtént összes csalásnak: a becslések szerint azoknak az embereknek a száma, akik telefonos vagy online csalás áldozatai lesznek, a valóságban meghaladhatja az évi több ezret is. A hazai piaci szereplők - így a hitelintézetek, telekommunikációs cégek, közmű szolgáltatók - fejlett rendszereket vetnek be a csalókkal szemben, és a tudomásukra jutott gyanús esetekben figyelmeztetik az ügyfeleiket. Ám a bankszámlán elérhető pénzünket mindenképpen ugyanolyan figyelmesen és körültekintéssel kell kezelnünk, mint ahogy a pénztárcánkra figyelünk. A kibertámadások kivédése közös társadalmi érdek és feladat – hívja fel erre a figyelmet az Országos Rendőr-főkapitányság, a Magyar Bankszövetség és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet. 

Az elektronikus fizetési rendszerek hazánkban a legkomolyabb nemzetközi biztonsági előírásoknak is megfelelnek. A Magyar Bankszövetség részéről elmondhatjuk, hogy a hazai bankok folyamatosan fejlesztik rendszereiket, hogy minél hatékonyabban ki tudják szűrni és meg tudják akadályozni a visszaéléseket. Európai összehasonlítások évről-évre megerősítik, hogy hazánk fizetésforgalmi rendszerei a legbiztonságosabbak között vannak.

A támadásokat ennek ellenére nem lehet teljesen kizárni, mert a csalók a bankokat megkerülve közvetlenül próbálkoznak megtévesztéssel az ügyfelek adataihoz hozzájutni. Sajnos az óvatlan ügyfelek sok esetben maguk szolgáltatják ki saját bizalmas adataikat. A támadások hatékony kivédésében tehát az ügyfelek tudatos magatartása is nélkülözhetetlen.

Az internetbűnözők által elkövetett leggyakoribb, egyszersmind a legtöbb problémát okozó bűncselekmény az adathalászat (phishing). Az elkövetési mód lényege, hogy a támadók telefonon, e-mailben vagy egy közösségi oldalon keresztül megtévesztik a kiszemelt áldozatokat, és megpróbálják rávenni őket arra, hogy saját maguk adják meg adataikat az illetékteleneknek, vagy önszántukból utaljanak át nekik pénzt.

Hogyan védekezzünk?

  • Gyanakodjunk, és legyünk különösen körültekintőek akkor, ha az üzenet azt sugallja, hogy azonnal cselekedni kell (pl. felfüggesztik a bankszámlánkat, telefonszolgáltatásunkat, felhasználói fiókunkat). A csalók célja ilyenkor az, hogy a siettetés miatt meggondolatlanul cselekedjünk. Ne dőljünk be ennek a trükknek, és megfontoltan mérlegeljük, hogy egyáltalán ügyfelei vagyunk-e az adott cégnek.
  • Bizalmas információkat (pl. bankszámla adatok, jelszavak, PIN kód) emailben egyetlen bank sem kér ügyfeleitől. Soha, semmilyen körülmények között ne adja meg azonosítóit, hiszen a bankja már ismeri azokat.
  • Szinte biztos, hogy adathalászokkal van dolgunk abban az esetben is, ha egy önmagát hivatalosnak feltüntető szervezettől olyan levelet kapunk, amit helytelen magyarsággal, hibás nyelvtannal írtak meg, vagy nem a vállalat központi címéről érkezik (@gmail.com, @freemail.hu). Gyanakodjunk, ha akár egyetlen ékezethiányt észlelünk a levélben!
  • Mindig ellenőrizze, hogy a belépési vagy az adatbekérő oldalt valóban a szolgáltatója üzemelteti e. Ha a szokásostól eltérő (logó helye, az oldal színe, szövegezése) oldalt lát, inkább hívja fel szolgáltatóját.
  • Ellenőrizze a böngésző sávban szereplő url-t. Ha a szokásostól eltérő, a korábbi linkekhez nem hasonlító címsort lát, vagy ha a https kiterjesztés hiányzik, fogjon gyanút!
  • A váratlan, nagy összegű nyeremény is gyanakvásra adhat okot. Ilyenkor vegyük fel a kapcsolatot a szolgáltatóval, ne teljesítsük például a csalók kis összegű kártyafeltöltésre, átutalásra irányuló kérését!

Ajánlott teendők:

  • Ha egy email vagy üzenet adathalász támadásnak tűnik, akkor azt törölje! Semmiképp se adja meg az adatait, ne nyissa meg a csatolmányokat, és ne kattintson az üzenetben szereplő linkre!
  • Ha csalás áldozatává vált, ne szégyellje! Tegyen feljelentést, jelezze a hatóságoknak! Csak így segíthető elő a sikeres nyomozás, a csalások felderítése és a tettesek megbüntetése.
  • Ha bármi kétsége van, bátran kérdezzen! Híva fel a bankjának vagy a tájékoztatásban megnevezett cégnek az ügyfélszolgálatát!
  • Minden gyanús kísérletet, küldeményt haladéktalanul jelentsen be a szolgáltatójának vagy bankjának az ügyfélszolgálatán!

NKI tájékoztató az adathalászatról