Felhívjuk figyelmét, hogy csalók banki ügyintézőnek kiadva magukat – leggyakrabban problémás bankkártyás vagy egyéb tranzakcióra, kártyatiltásra hivatkozva – telefonon kísérelnek meg banki adatokat megszerezni. Az így birtokukba jutott adatokkal jogosulatlan bankkártyás vásárlásokat, átutalásokat kezdeményeznek, amivel kárt okoznak az óvatlan ügyfeleknek.

Az alábbiak szem előtt tartásával elkerülheti, hogy csalók áldozata legyen.

1)      Gyanús jelek lehetnek:

  • Olyan bank nevében keresik, ahol nem vezet bankszámlát.
  • Ha felhívja a figyelmet, hogy Ön az UniCreditnél bankol, azt állítják, hogy átkapcsolják az UniCredit ügyfélszolgálatára. Fontos! A bankok nem tudják kapcsolni egymás ügyfélszolgálatát.
  • A támadók hivatkozhatnak arra – hamisan –, hogy az adatokat az Ön védelme, biztonsága érdekében kérik.
  • Arra kérik, hogy ossza meg különböző banki adatait (pl. jelszó, bankkártyaadatok, hitelesítő kódok stb.) szóban vagy egy automata rendszernek  bediktálva.
  • Arra kérik, hogy – a biztonság kedvéért – utalja át a számláján lévő összeget egy másik számlára.
  • Megkérik, hogy telepítsen telefonjára, számítógépére egy távoli elérést biztosító programot (pl. AnyDesk, Teamviewer stb.), mellyek másik számítógépről is hozzáférhetnek a gépén tárolt adataihoz.
  • Ellenőrizze a bejövő hívásoknál a kijelzett telefonszám hitelességét – ezek ugyanis könnyen utánozhatók,  az UniCredit által használt telefonszámok valamelyikét mutatva (pl. +36 1/20/30/70 325 3200).

2)      NAGYON FONTOS! Az alábbi adatokat soha ne adja ki:

  • Bankkártyaadatait: kártyaszám, lejárati dátum, kártya hátoldalán található, internetes vásárláshoz szükséges háromjegyű CVV-kód.
  • Az internet- vagy mobilbanki szolgáltatás használatához szükséges felhasználóazonosítóját és jelszó.
  • Szolgáltatások aktiválásához szükséges kódok: pl. mBanking, Apple&Google Pay.
  • Bankkártyás tranzakcióihoz, átutalásaihoz kapcsolódó hitelesítő kódok (illetve ne engedélyezze ezen tranzakciók jóváhagyását).
  • Programok (pl. AnyDesk, Teamviewer stb.) telepítését számítógépére, telefonjára vagy tabletjére, ne hajtsa végre.

Javasoljuk, hogy ha a fenti körülmények közül bármelyiket tapasztalja, szakítsa meg a hívást, és jelezze központi ügyfélszolgálatunk felé a történteket. Emellett arra kérjük, hogy online bankkártyás vásárlásait és átutalásait figyelmesen ellenőrizze, különös tekintettel a kedvezményezett személyére és az összegre. Ilyen tranzakciókat csak abban az esetben engedélyezzen, ha meggyőződött róla, hogy valóban Ön kezdeményezte azokat.

Ha gyanús hívást kap vagy tranzakciót észlel, kérjük, keresse kollégáinkat telefonos ügyfélszolgálatunkon (+36 1/20/30/70 325 3200)!